Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Vi hade en kille förut som jag började kalla Paisley.
Det var en liten boll med perserstuk,vit med röda fläckar.
Efterhand kallade vi honom Söndag också,han kom ju på en söndag!
När han rultat till sej blev det Korven och Lorven....
Vi hade en som kallades Pudding - supersöt sköldpadda med massa päls (hittad på en väg i skogen vid 4 veckors ålder, med brorsan Paddington).
Nu har vi bl a Mogwai och Sötnos.
Jag hade en katt när jag var liten som ståtade med namnet KisseKatt Pelle Måns BillochBull Ljung. Misstänker att jag hade snöat inne på Pelle Svanslösböckerna när det var dags att ge katten ett namn.
Nuvarande katten heter Klumpen Larsson Han hette Larsson när jag köpte honom, men jag gav han tilltalsnamnet Klumpen just för att han är så klumpig
I ett stall för en herrans massa år sedan hade vi "bibeltema" på en av kattkullarna. Mamma hette således (jungfru) Maria
Folk kollade lite konstigt när man sprang runt och kallade på Jesus faktiskt
Vi har haft en Ojsan. Som i "Ojsan varför hänger du i gardinen?" "Ojsan nån har visst tuggat i sig remmen till min väska" "Ojsan smutstvätten har rymt ur tvättkorgen"...
Oj varför tänkte jag inte på stallkatterna! De heter i alla fall Magnum, Glock och AK47. PÅ ALLVAR. (AK47 brukar sova i min hästs krubba.) Gissa vad stallägarens make samlar på...
Hoppas Aningsfull hittar till denna tråd - jag tycker att namnet på hennes katt är helt oslagbart!
Vår katt heter Saga, rätt o-spännande. Stallkatten på en 4H-gård jag jobbade på för flera år sen hette Fräs, vilket var kul eftersom det inte gick att tänka sig en snällare katt. Jag tror inte ens han visste hur ett fräs gick till.
Min nuvarande katt heter Knut. Men jag adopterade ett syskonpar för många år sen som fick namnen Kungen och Drottningen. Drottningen rymde tyvärr men Kungen lever fortfarande glada dagar som bortskämd ute/innekatt på Österlen.
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.