Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
När jag var barn fanns det en gammal tant i vår vänkrets som hade en katt som hette Koko. Katten var vuxen och hade det namnet när hon fick överta den och det tyckte hon var lite annorlunda och kul så det fick den behålla.
Men hon valde sina tillfällen noga när hon skulle ropa på katten. Fast en gång blev det bådis när hon såg att katten var på väg bort mot vägen och dessutom dags för katt nattning inne. Så på övervåningen öppnar hon snabbt fönstret och gastar "koko koko..." och naturligtvis kommer det folk gåendes på vägen.
Hon skrattade när hon berättade det och la till att de nu säkert trodde att det bodde en galen gammal kärring där som lekte gökur eller något sånt.
Några av våra katter vi haft har hetat: Magnum, Piggelin (båda efter glassarna), Sudden,
Lurvas (för han var så lurvig), Lillurvas (lika lurvig som Lurvas fast mindre)
Golden, Chagall, Chaliff, Certina, Pippi, Pelle Svanslös (som fick sin svans uppäten av en råtta när han var bebis, därav namnet),
Lilla My som är liten och var ända överlevande ur sin kull. BlåGul (som hade ett gult och ett blått öga)
Vet inte om dem är så roliga men några är lite annorlunda iaf.
KL.
Mamma föder upp skogisar och när jag var liten var hon på bokstaven E. Jag ville att den skulle heta Randiga Racke men det fick bli En randig Racke.
En annan som jag vet om hette Modig, hon klättrade upp i köksfläkten när hon var kattunge.
En annan som våra uppfödningar (som vi har kvar, 16 år iår) heter Himlafin.
Mina kissar heter Katja och LillPelle. Katja är väl inte så ovanligt, men hur min brorsa kunde komma på namnet LillPelle har jag ingen aning om.
En katt som jag träffade på förut hade de fina namnet Näsan.
Katthemmet jag hade praktik på hade två katter som hette Birgit och Birga. Dom har en tendens att döpa sina katter som kommer in till lite annorlunda namn Bosse och Sven som två exempel till.
Mammas gammelperser, som heter Dollar, heter egentligen på stamtavlan "For A Few Dollars More", efter en låt som gruppen Smokey har sjungit. Mamma hade åxå en katt för några år sedan som hette Whiskey Nu har hon även två, nästan exakt likadana helbrorsor till min LillPelle, som heter Micke och Molle. Eftersom att katterna är så lika så är de svårt att se vilken de är av dom på avstånd, så katterna har nu börjat lyssna på just namnet "Micke eller Molle". Lite småroligt tycker jag
Här hemma heter en av våra katter just Katten. Vi köpte honom i tro att det var en flicka men när det visade sig vara en pojke så kändes Saga lite väl feminint, så då blev det Katten. Har även en honkatt med namnet Buzter. Döpte två kattungar för flera år sedan till Pia-Lotta, som blev Pipa-Lotta efter ett tag då hon lät väldigt mycket. (efter Roffes dåvarande häst) och Stig-Helmer : ).
När jag var barn hade vi två katter som hette Kurt och Leif - lite udda namn på katter. Leif mötte ett grymt öde - han blev överkörd av fiskbilen (jag är uppvuxen på landet där man hade både fiskbil och charketuribil på 60-talet).
Vet en tjej som döpte sin katt till Gissa. Smidigt när nån frågar vad katten heter
Min gamla jag hade som liten hette Mississippi (nån sa man skulle ha s och i i kattnamn o jag gillade låten.. )
När jag jobbade på djursjukhuset var det en hittekattunge som verkligen sket så det luktade "pecka".. Han fick namnet Pekka
Kropp & Själ
Jag läste tråden där någon efterfrågade tips på en fotobok och då dök denna tanke upp men jag tänkte att den gjorde sig bättre i en egen...
Kropp & Själ Alltså mor min har haft mens då och då de senaste typ tio åren och hon är absolut i klimakteriet, jag tror hon skulle protestera att det...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.