Roliga tävlingsminnen

C

Colonels_king

Kan inte ni som har roliga tävlingsminnen eller bilder dela med er, antingen om ni har lyckats ta en bra bild av ren tur eller om det finns någon pinsam historia eller rolig historia när ni var på tävling.

Jag kan börja, detta är en bild från en c-tävling, hästen är en Arab som heter Cassie som jag lånade vid ett tillfälle, hon kommer från Bokenäs.
http://s77.photobucket.com/albums/j74/Colonels_king/king/?action=view&current=PICT0025.jpg

Hon blev lite smått förvånad att bron skulle vara grön :D
Min kläder är inte de vackraste, det var en lag tävling nämligen så det fanns inte mycket till val.:(

Om modertarorn inte tycker att den här tråden hör hemma här, (det finns ju en likande) så är du välkommen att flytta den :D

Sv: Roliga tävlingsminnen

jag kan väl bidra med en liten historia.. Jag skulle fara på min första tävling och dagen innan hade jag dubbelkollat allt som skulle med så jag inte skulle glömma något. Skjortan jag skulle ha hade jag strykit och eftersom den inte skulle bli skrynklig tänkte jag att jag skulle hänga den på garderoben, för en skjorta kan man ju inte glömma.. trodde jag.. när jag kom fram till tävlingsplatsen gjorde jag i ordning hästen och gick och bytte om, efter att panikslaget letat igenom väskorna med kläderna kom jag fram till att den hängde kvar hemma. Som tur var hade jag en vit långärmad tröja, i oc för sig var den utan krage men det var bara en d-tävling så det gick bra. Sen den gången har jag alltid hängt in kläderna dagen innan

På min första tävling tävlade jag i pleasure beginners. När domaren ropade att hon ville se hästarna i trav stannade min häst och sket! Lite pinsamt!! :crazy:

Ok, det första jag kom å tänka på var en D tävling för säkert 5 år sedan. hade vart med i barrel race och vann, så skulle vi köra ett ärevarv gick lite fort och i kurvan känner jag hur sadeln snurrar och jag landar med en duns på backen. Kändes lite dumt att inte ha spänt jorden ordentligt, gick att få in en stor knytnäve emellan. :D

Har en till oxå en D tävling var för ca en månad sen, Domare var Rick Lemay. Red pleasure open vi gick i galopp, min sadel är rätt ny så den knarrar något så fruktansvärt, hörde aldrig speakern säga att vi skulle gå ner i jog, så det slöt med att Rick skrek till åt mig att det var jog som gällde. Det var lite pinsamt att ligga kvar i galopp när alla andra låg i jog. Fick resten av tiden titta på dom andra vilken gångart dom hade. (hade föresten tagit den blå/gula rosetten om jag hade vart lite mer uppmärksam) Så det kan gå :rofl:

Hade du verkligen tagit den blå/gula? Min häst gick bra.:D

ok skulle ha skrivit tror, såg ju inte hur alla andra gick. Är ju lite svårt när man rider själv :) Jasmine gick väldigt bra, ännu bättre än var hon gjorde förra tävlingen. Var så nöjd med henne. Visst är det kul när det går bra... Hej på dig föresten...Vi syns i morgon..nånting säger mig att jag vet vem du är :rofl:

Kom just på en rolig händelse. Det var en pleasure för ca 13 år sedan. Det var en öppning i staketet som banpersonalen går igenom. Grinden var ännu inte uppsatt. Min häst smet ut igenom den, mitt i pleasuren. Pinsamt, jag trodde inte ens att han såg den öppningen. Det var bara att slinka in på banan igen och låtsas som det regnade. Nästa varv var jag mer uppmärksam.

haha, en grjej som hände mig en gång var att mitt under ett horsemanship mönster, ni vet då hästen ska vara lugn och sansad och fokuserad så blev hon vild och galen, kastade upp huvudet, strök bak öronen, och vips! tränset ramlade av.

det var lite lätt pinsamt! :angel:

Jag kan dela med mig av lite roliga tävlingsminnen:
I helgen var jag på Arab Rm i strängnäs... Domare Rolf Blomberg... Vi var fyra eller fem som skulle vara med i horsemanshipen. Vi ställde upp oss efter ena kortsidan som man gör. Första tjejen red mönstret, "var inte det fel" viskade vi andra till varandra. Nästa tjej red... oj, va konstig väg tänkte jag.. :confused: när jag red fram och skulle rida så ko jag inte ihåg nånting....tre volter en skritt och två i galopp och ngn trav emellan var det enda jag kom på, jag red och såg glad ut.... tackade för mig och ställde upp på andra sidan... sista tjejen red och det såg bra ut... alla hade ridit olika vägar... alla ställde upp och Rolf satt och funderade ... vi satt och små viskade om vem som ridit rätt, Rolf kommer med ett stort leende på läpparna, han förklarar att ALLA ridit fel väg !! Horsemanshipen skulle avgöras ENDAST på railworken...haha... det var ganska kul...:angel: :p

En annan tävling red jag fel väg i tre av sex klasser :crazy:

Det är konstigt det här med horsemanshipen på tävlingar... Jag tyckar att alla rider olika mönster, det är ofta flera stycken som blir diskade...

ja, för egentligen är mönstren ganska simpla...

Har väl råkat ut för en del smått pinsamma saker under min tävlingskarriär, men en sak jag kommer ihåg som en av höjdpunkterna var på förra årets Arab-RM. Kära hästen hade inte förrän ungefär två dagar innan börjat bry sig om att faktiskt lyfta på benen i trailen, tror hans average låg på tre islag per ben och bom *himlar*. Nu var det iaf så att vi tog oss igenom trailbanan otroligt smärtfritt, det gick superfint och allting stämde. Sedan kom vi till grinden, vilken vi inte brukar ha några problem med alls. Dock var det så att eftersom det här var en SM-klass, hade det lagts till en bom mitt i grinden, vilken hästen skulle kliva över utan att slå i. "Suck" tänkte jag, det kommer ju gå....Till min stora (och alla andras förvåning) lyfter gullungen på benen flera decimeter över bomen!! T o m domaren satt och skrattade :o :p Inte blev det ju värre av att vi sedan vann klassen ;) :angel:

Jovisst, och araber i synnerhet ;) Har det på film och kan inte hjälpa det, jag måste titta på det då och då :)

Eftersom jag redan smiter från att skriva min packningslista så kan jag ju säga att jag kom på ett till minne :angel: Samma häst, men jag hade nog inte ens ridit honom ett år då (och var med mina mått inte alls så duktig). På ett eller ett annat sätt gjorde vi iaf ett snyggt reiningmönster, vilket resulterade i att både domaren och domarbiträdet lämnade banan gråtande (glädjetårar!) :) :angel: Kanske borde säga att jag känner båda väl och att de var glada för min skull :smirk:

Okej!! Guud va kul det lät... Var det M eller ??*Nyfiken*

Liknande trådar

F
Western Smyger in för första gången på länge nu på buke då jag åter igen vart rejält dålig (smyg in på hemsidan vår under vem e matte, så ser...
Svar
9
· Visningar
5 462
Senast: Sellan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka