Roliga saker som barn säger

Det där med hur många år de var när något hände är väldigt viktigt för mitt barn också just nu. Han frågar ofta "Var jag tre då?" när vi pratar om något, även om det handlade om en händelse förra veckan.
Min 3,5-åring vill väldigt gärna att hon ska ha varit bebis när olika saker hände. Hon är lätt bebisbesatt, det är inte alls lika bra om jag säger tex "nej du var väl runt 2" om vi pratar om något som hänt :D

Nyss vid nattning kom en lång utläggning om nya rummet hon ska få, som slutade i:
"Jag tror att när jag är stor, så vill jag sova själv. När jag blir fyra, då ska jag sova själv. Och du mamma, du är ju så stor så du borde också sova själv!"
Hm, ja, det är ju inte direkt bara pga mig vi samsover skulle jag säga O_o :D

Min brorson ringde och ville berätta om falafeln han och farfar planterat i helgen. Jag frågade flera gånger om det verkligen var falafel de hade planterat och jo minsann, två falafelbuskar hade grävts ner bredvid vinbärsbuskarna längst ner på tomten. Efter en stund gav sig farfar in i samtalet och frågade om det ändå inte var fläder han tänkte på och min brorson bara "Jo, precis!", som om det var det han sagt hela tiden 😂 Älskar treåringars självsäkerhet!

Det hela blir ännu roligare eftersom nämnde brorson nyligen flyttat till Sveriges falafelhuvudstad, det har tydligen gjort intryck redan :D

Liknande trådar

Övr. Barn Det blir kanske ett brandtal det här, vi får se. Dottern har börjat på gymnastik. Eller mer korrekt - lek i gymnastiksal för småbarn...
Svar
18
· Visningar
2 004
Övr. Barn Ena barnets partner skriver eller ringer till mig så fort det är minsta fnurra på tråden, ofta för saker som inte ens känns som ett...
Svar
8
· Visningar
1 644
Småbarn En fråga om kontakt med vården när det gäller hyfsat "vanliga" sjukdomar hos små barn. Vi har precis kommit ut på andra sidan av en...
Svar
19
· Visningar
1 305
Senast: tomte
·
Gravid - 1år Familjen klarade vintern med en enda förkylning. Nu är 9 åringen inne på andra omgången kräksjuka... Först var han sjuk för 10 dagar...
Svar
4
· Visningar
941
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka