Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Logiskt, ju..Vet inte om jag berättat om mormors frysbox som barnet kallade för glassbyrån
Sonen 4 år 04.39 i förrgår
Mamma, hur gör man för att bli kompis med en utomjording?
Nu var det inget barn, men menNär jag var ca 4-5 år hade en kompis till mig fått två yngre tvillingsystrar och var väldigt fixerad vid hur barnen kom ut från magen och hur barnen matades. Hon tvingade alla andra kompisarna, mig inkluderad, att leka förlossning och bebisar hela dagarna. Förlossningen bestod av att ligga på hennes mage under tröjan och krypa ut vid benen. Eftersom jag var liten till växten av alla fick jag alltid vara den som förlöstes och behövde matas. Jag tyckte det var obehagligt och blev i princip alltid tvingad
Följande konversation utspelades mellan mig och mamma:
Jag: Amanda vet hur barn föds och säger att hon inte behöver skaffa egna barn för hon vet redan hur det går till.
Mamma: Det är nog inte riktigt därför man skaffar barn.
Jag: Vi leker det varje dag på förskolan och det är inte roligt. Jag vill nog heller inte ha barn
Mamma blev lite fundersam över vad jag menade och jag fick berätta vad vi gjorde varje dag på förskolan. När jag berättade för mamma ringde hon ett samtal och sa att vi inte fick leka det något mer. Tack och lov slapp jag leka den här leken igen efter det här.
En lite roligare historia:
Jobbade när Ingvar Kamprad dog och det var en del prat om honom på radio och TV.
Barn: Vet du vem Ingvar Kamprad var?
Jag: Nä, berätta
Barn: Det var han som upptäckte Ikea