Roliga övningar till aktivitetspromenad

Killaloe

Trådstartare
Vi ska anordna familjedag med en förening jag är engagerad i och tänkte då ha en kombinerad poäng/aktivitetspromenad för hundar och förare under dagen.

Dock är jag ingen utbildad instruktör på något sätt och fantasin tryter lite, så jag tänkte höra om någon här sitter på enkla och roliga aktiviteter som förare och hund kan göra ihop, utomhus, under en kortare promenad.

Jag tänker mig kanske 5 aktiviteter på promenaden och har hittills kommit fram till:
Gömma godis i ett träd (alla som deltar kommer få med sig godis på promenaden)
Försöka balansera/sitta på en sten eller stock
Gå slalom/följa john runt några träd

Är det bra grejer?
Eller dåligt?
Vad kan jag mer hitta på?

Det behöver som sagt inte vara superkomplicerat, snarare tvärtom, för att folk ska kunna göra saker själva på promenaden då vi inte kommer ha folk ute vid varje aktivitet :)

Vi ska anordna familjedag med en förening jag är engagerad i och tänkte då ha en kombinerad poäng/aktivitetspromenad för hundar och förare under dagen.

Dock är jag ingen utbildad instruktör på något sätt och fantasin tryter lite, så jag tänkte höra om någon här sitter på enkla och roliga aktiviteter som förare och hund kan göra ihop, utomhus, under en kortare promenad.

Jag tänker mig kanske 5 aktiviteter på promenaden och har hittills kommit fram till:
Gömma godis i ett träd (alla som deltar kommer få med sig godis på promenaden)
Försöka balansera/sitta på en sten eller stock
Gå slalom/följa john runt några träd

Är det bra grejer?
Eller dåligt?
Vad kan jag mer hitta på?

Det behöver som sagt inte vara superkomplicerat, snarare tvärtom, för att folk ska kunna göra saker själva på promenaden då vi inte kommer ha folk ute vid varje aktivitet :)

Jag hade lagt till en frestelse att motstå :angel:

Det känns också som att rallylydnad är en bra inspirationskälla, har ni några skyltar kan ni kanske använda dem? Typ några sitt- och svängskyltar.

Jag hade lagt till en frestelse att motstå :angel:

Det känns också som att rallylydnad är en bra inspirationskälla, har ni några skyltar kan ni kanske använda dem? Typ några sitt- och svängskyltar.
Hm, du tänker typ gå förbi en skål med godis? Eller något åt det hållet? (eller har jag inte fattat något alls :D)

Vi ska ha prova på Rally också, så det känns lite tråkigt att sätta ut skyltar i skogen också (eller tänker jag kanske tokigt här?), annars är det ju en väldigt bra tanke :)

Ställ några uppochnervända blomkrukor på rad, lägg godis under en och låt hunden lukta sig fram till vilken

Gå över en presenning eller liknande som ligger på marken. Modiga hundar kan även gå/krypa under

Använd en liggande stege som "cavalettibana".

Gå slalom runt 4-5 koner, men förare och hund ska gå på varsin sida om konerna så hunden är på vänster sida varannan och höger sida varannan

Liknande trådar

Övr. Hund Några gånger har det hänt att jag fått höra roliga och mindre roliga saker när jag mött folk eller behövt säga till min hund på skarpen...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 970
Senast: lil-sis
·
Övr. Hund Tripphultsläger nummer två hade ju sitt avslut igår, men när jag väl kommit hem hägrade bara duschen och sängen. Nu tänkte jag dock...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
6 240
Senast: wtf
·
Övr. Katt Dörrar: Tillåt inga stängda dörrar någonstans i något rum, inklusive garderobsdörrar. För att öppna en dörr, ställ dig på bakbenen och...
Svar
13
· Visningar
2 271
Senast: corona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka