roliga kattleksaker...

M

Mimmi_Kisan

hej alla!!
har ett problem, det finns en hel mängd av kattleksaker, har provat mig fram och min katt är verkligen otroligt kräsen gillar inte alls det jag har köpt hittils, vilket är en mängd leksaker! har ni några tips? hon är tyvärr inte så förtjust i de leksaker med en pingla i eller de leksaker som låter.

Sv: roliga kattleksaker...

Pingisbollar kan vara populära för dom är små och får otroliga rörelser när den studsar mot golvlister bl a. Billigt också. Eller häng upp en tidningspapperuppstoppad strumpa i dörrposten med snöre eller reårband.

Min katt älskar krullade presentsnören. :D Jag brukar knyta fast dem lite här och där i dörrar och krokar, och hon håller sig sysselsatt en bra stund.

Prova droppa på ett par droppar catnip. Det funkade super för mina föredetta katter. Dom blev som galna i leksakerna =)

Ta en tom toarulle och klipp ut en ring som är 1-2 cm lång. Det roade iaf min kisse att jaga en sån. :banana:

I dag köpte jag den roligaste leksaken hittills.... En plastboll med en fjäderklädd mus fastsatt i en bit gummiband. Inne i bollen finns ett batteri som gör att bollen rullar och när bollen stöter på motstånd så byter den riktning. Katterna har nu har hållt på ett par timmar med att jaga musen och försöka gå iväg med den.

Min ena kisse går igång på sin egen päls :rofl:
När jag borstat honom med päls karda så tar jag all päls som blir och rullar pälsen till en hård boll (låter skumt, jag vet) men han blir fullkomligt galen i bus av den bollen.

En mycket uppskattad miljövänlig å gratis leksak

Liknande trådar

Övr. Katt Hej! Det har dykt upp en kattmamma med 4 kattungar hos min granne. Han vill inte ha dom där så jag har gjort i ordning ett litet hörn...
Svar
8
· Visningar
419
Senast: KeeNine
·
Övr. Katt Hej! Jag och min familj har nyligen upptäckt tjusningen med fricamping, vi far runt i ett taktält, men har ännu inte varit iväg längre...
Svar
1
· Visningar
421
Senast: gammalek
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
827
Senast: Svartkatt
·
Hundträning Hej! Jag skulle behöva lite tips. Jag och min hund har kört agility i ett år. Hon har varit super duktig och tyckt det varit väldigt...
Svar
7
· Visningar
998
Senast: Nova123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama