Rolig häst!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag var det en som skulle rida i vår grupp som behövde en stor viktbärande häst så hon fick fuxen som jag brukar ha. I stället fick jag andalusiern och hon som brukat rida den fick en annan hon också ridit mycket.

Det var nästan ett år sedan jag red henne och jag hade glömt bort hur kul hon är att rida. Hon är så enkel att fatta galopp med (en tanke räcker i princip) och sen rullar hon på jättetrevligt, lyhörd och lätt. Verkligen superkul! Jag hade kunnat rida hur länge som helst idag.

Det är bara så otroligt synd att hon fick en senskada förra vintern, så hon kommer inte att hålla för hoppning längre. Jag hoppade henne en del före skadan och hon var toppen även i hoppningen. Hon har ju fått en rätt lång tid av rehab nu efter konstens alla regler men det är fortfarande ingen som vet om hon ens kommer att hålla för dressyren. Det återstår att se. Nu säger de att det får bära eller brista. Antingen håller hon eller så gör hon det inte.

Jag frågade ridskolechefen idag om det är någon ny häst på gång till ridskolan. Tyvärr finns inget på gång. Trist. Det kan ju bli så att vi får byta häst oftare nästa termin, men de som är storväxta har ju förtur på de stora hästarna. Jag kan ju även rida ponny, men har ju mina favoriter bland de stora hästarna.

Nu är den ordinarie terminen slut men vi får ju en bonuslektion på fredag. I övrigt kommer jag ju bara att rida friesern 2 dagar i veckan. Jag är ju ledig från jobbet också så vad sjutton gör man när man inte jobbar eller rider? Det känns som om jag kommer att få några veckors ridabstinens framför mig då det blir alldeles för lite ridning. Det finns en viss risk att jag kommer att klättra på väggarna.
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 314
Senast: Cambrie
·
  • Artikel
Dagbok Sensommaren har inte riktigt varit som jag hoppats. Ingenting har blivit riktigt bra, men var väl inte så många grejer som hänt än...
Svar
2
· Visningar
881
Senast: Bison
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 877
Senast: Mia_R
·
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 307
Senast: AbCdE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Dreglar din katt?
Tillbaka
Upp