M
marli
Någon som är bra på arrendefrågor eller kanske har varit utsatt för samma sak?? Jag har ett problem. Jag arrenderar 6,5ha betesmark(fin naturbetesmark) som håller på att växa igen med buskage, sly, träd(asp, björk).Det behöver röjas och tas bort en del träd för att det skall bli något bra bete och för att jag skall kunna få betesstöd. Jordägaren har satt sig emot och säger att han ska ha skog i beteshagen. Jag betalar en normalhyra för betesmarken/ha. Har man då inte rätt att röja en del för att få en bra avkastning på betet??
och bör man om nu jordägaren absolut skall ha skog!! i beteshagen inte ha en lägre hyra på marken?
Jag vet inte om det hela beror på att han missunnar mig betesstöden el. av vilken anledning han vill ha skog i en hage som varit betesmark i säkert 100år.
och bör man om nu jordägaren absolut skall ha skog!! i beteshagen inte ha en lägre hyra på marken?
Jag vet inte om det hela beror på att han missunnar mig betesstöden el. av vilken anledning han vill ha skog i en hage som varit betesmark i säkert 100år.