Röd och svullen runt ögat

C

CeenyBee

Min tik på 2 år har problem med sitt högra öga. Hon är röd och ser lite svullen ut runt ögat och har även tappat pälsen ca en halv centimeter ut runt hela ögat. Hon är ljuskänslig och blundar en hel del, verkar irriterad helt enkelt. Hon verkar dock inte ha ont, men det ser ut som att det är besvärligt för henne.

Ska åka till veterinären imorgon men hoppas på att man kan få lite tips på vad det kan vara? Nån som känner igen detta?

Tack!

Sv: Röd och svullen runt ögat

Blundar och ljuskänslig låter som hornhinnesår tex, det irriterar så hon har nog kliat sig både röd, svullen och hårlös.
På med tratt tills ni träffat vet imorrn!

Sv: Röd och svullen runt ögat

Å tack så mycket! Möjligt att det är ett hornhinnesår...hon har liksom bytt färg i huden runt ögat till rosa-röd. Hon är ju svart annars så det syns väldigt tydligt. Har börjat misstänka entropion dock...får se vad de säger imorgon. Man kan ju alltid hoppas att det försvinner under natten.

Liknande trådar

Hundhälsa Har en hund på drygt 2,5 år som haft problem med magen och därför går på elimineringsdiet. Hills z/d, färskt hjortkött, standardt immun+...
Svar
5
· Visningar
459
Senast: Sol
·
Hundavel & Ras Vi är hundlösa för första gången på typ 22 år, bortsett från ett glapp på några månader för 13 år sedan och det är så tomt och sorgligt...
2 3
Svar
45
· Visningar
2 682
Senast: Acto
·
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
969
Senast: igbest
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 600
Senast: Ceta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Retrievertråden
  • Hjälp