Röd/blå rosett i svansen?

panaccea

Trådstartare
Är det tillåtet att ha rosetten i svansen från framridningen kvar inne
på banan? Har hört två olika versioner och misstänker att det är ändrade regler angående det?

Har ju hingst och vill gärna inte att folk ska rida upp i häcken p åmig med ett brunstigt sto. (Ja, han är väluppfostrad och kan skilja på arbete och nöje, dock är det onödigt att fresta honom till det)

Ska man då ha blå eller röd rosett, eller kanske båda? :D vet folk verkligen vad blå rosett betyder?

Sv: Röd/blå rosett i svansen?

Jag vet inte vad blå rosett betyder. :o
Men har hört att man iaf inte får ha röd rosett inne på banan.

Nej du får inte ha något i svansen när du rider in på banan. Det bästa är om du har någon som kan hålla reda på dessa rosetter åt dig och att man plockar bort dem prexis innan man ska in och rida programmet.

Dum regel tycker jag :mad:

Blir iof inga problem för mig då jag endå inte kommer åka ut själv.. men kankse mindre kul för dom som inte har möjlighet till "upppassare"

Såg förra året en som blev diskad efter att ha ridit programmet med röd rosett i svansen..
Vilket är helt enligt reglerna.
Kan tyckas lite löjligt kanske, men så är det iaf.

Håller helt och fullt med dig. Tycker att det är en onödig och dum regel. :mad:

Du måste plocka bort rosetten innan du börjar rida programmet.

Rosetten kan nämligen räknas (eller räknas) som dekoration, vilket kan typ förändra helhetsintryket. Jag menar hur snyggt är det egentligen med en stor fet RÖD rosett i svansen?
Jag skulle gladeligen plocka bort min men tyvärr måste den sitta där den gör...:angel:

Inne på banan är du väl ensam? Då finns det väl ingen som rider på dig bakifrån? :p

Det är inte alltid jag heller har haft möjligheten att ha med mig nån "service" men då har jag helt enkelt bara bett någon om hjälp att ta av rosetten och hittills har alltid någon gjort det. Det brukar ju alltid vara folk i anslutning till framridningen.

~kl~

Fånig regel!

OM jag nu behöver en röd rosett /rött band i svansen för att hästen kan sparka om någon kommer för nära, så behöver jag den ju när jag ridit klart också!

Inne på banan finns det ju ingen annan häst, men på en tävlingsplats är det ju för det mesta fullt av hästar och människor överallt, så jag behöver den ju när jag ridit klart.

Iof så är jag rätt less på att folk inte respekterar att man markerar att de inte ska komma för nära rumpan, många är så nonchalanta att jag är glad att ingen har blivit träffad (peppar, peppar)

Totally agree with you.

Iofs. så rider jag ju inte så mkt. dressyr själv utan hoppar mest.

Men min dam är ganska lätt i rumpan och sparkar åt det mesta som inte är över 165 cm, brunt och valack. Finns inge värre än när folk rider rätt upp i rumpan på en och man känner att hästen under en håller på att explodera, eller när de liksom "smeker" sidan på en...
och detta fast man har typ en jätte fet stor rosett mitt i svansen.

Folk verkar resonera som så att DERAS häst är ju så snäll..... Att sedan den andra hästen INTE är det verkar inte kunna komma fram i deras hjärnor..
Nu har jag inte kickande häst, med en som kan explodera när okända hästar är för nära (mindre än en meter vilket tyvärr inte är ovanligt) och en unghingst och har lärt mig att den enda som hjälper är att ta ordentligt med plats och använda spöet som "stingpinne" och ev rya i åt folk som inte fattar ändå.
Folk som rider ut mitt framför näsan på en är också irriterande, spec när man sitter på hingst och det är ett sto som kommer ut 50 cm framför mulen...

Liknande trådar

Western Mitt sto kan vara lite grinig mot andra hästar vilket tyvärr kan resultera i en varnande spark om de kommer för nära. Detta händer dock...
Svar
11
· Visningar
1 127
Senast: lakrits
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka