wlina

Trådstartare
Hej!
Är nyfiken på era åsikter om Rocking R sadlarna? Hur är de i kvalite och hur är de att rida i? Tacksam för alla åsikter:laugh:

Sv: Rocking R

Jag tycker de är i hygglig kvalité. Lädret är ok men de jag har ridit i är bannat hårda.

/LL

Jag har en Rocking R trail sadel. Jag köpte den ny och kvalitén på lädret är super! Den är lagom mjuk och skön att sitta i. Jag rekommenderar varmt Rocking R.

Tack för era åsikter:) det är ju jätteviktigt att man sitter bra! Och att kvaliten funkar med... hur är det med bommen? Material? Är de breda?

Det går att ringa till den firma som säljer Rocking R sadlarna i Sverige. Då får garanterat bästa svaret därifrån.

Jag har en Rocking R reiner som jag haft i 7-8 år och den är fortfarande i så gott som nyskick.

Dessvärre är den ganska rak i bommen så jag har blivit tvungen att byta till ett annat märke, men rent kvalitets mässigt så är det inget fel på Rocking R.

Hur kan man få ett partiskt svar på frågan vilket material bommen är gjord av och hur bred den är?

det känns som man får bäst svar från en som använder sadeln, klart Rocking R tycker sin sadel är bäst! men i fråga om bredd menade jag mest i jämförelse med andra sadlar, tycker samma bom tex full quarter bom skiljer sig mellan märken annars rent produktmässigt är det klart att Rocking R svarar bäst.

I min sadel är det iallafall en råhudsklädd glasfiberbom.

Jag har fått erfara att samma modell och storlek av sadel kan vara olika... Jag provade en Rocking R reiner som en kompis hade och den passade klockrent. Ringde till T********D och bokade en sådan som de hade hemma. Tog hem den och den var på tok för trång. När de skulle få hem nästa container med sadlar så fick de mäta vilken som var vidast fram och den köpte jag.

Med andra ord så vet man aldrig om sadeln passar förrän du provat den oavsett storlek och modell.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 018
Senast: Piaff
·
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 592
Senast: Nepenthe
·
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
963
Utrustning Hej, tänkte kolla med er om ni tycker benlindor är nödvändigt, och när det isåfall blir nödvändigt? Är det endast vid hårdare träning...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 414
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar