W

woffihaa

Funderar på att köpa en rockard från Globus. Ni som har en sån är den bra?

Sv: Rockard

vilken rockard ska du köpa?

jag har en(inte min lånad) den är helt cäääs! det har bara varit problem med den hela tiden.... ett riktig måndagsexemplar.... men endel vagnar från dom funkar mkt bra så det beror på vilken kärra det är du ska ha...

men dom har varit väldigt dåliga på klagomåls avdelningen och om något är restat därifrån har dom aldrig något datum att sätta, och det dröjer oftas mkt lång tid innnan man får det man har beställt! har hört om en som fick vänta i ett halv år på ett bett!!!
men det var ju ett bett inte en kärra, dom kanske är snabbare att leverera kärror.. ;)

Jadu...dom jag har sett därifrån skulle jag inte spänna för en häst framför... Alldeles för klena. Nästan för lätt, ponnyvagnen iaf, och den jag har tittat på har däcket smullit två ggr innan dom bytte vagn... Sattsa på nån annan istället...Trots att Globus verkar billig blir det nog dyrast i längden.

Den till shettis med smala däck. Har även kollat på Börjes men deras har inte ryggstöd men det kanska man kan fixa själv!

Ja man vill ju inte köpa dåliga grejer! Får ta å kolla på annat håll!

Ja kolla på nån annan!! Du har ju roslagsvagnars rockard och tidaholmsrockard men dom kostar ju lite mer... Annars kan jag rekomendera Bullet-rockarden! Mycket hållbar och stabil men lätt. Jag tror Börjes liknar den. Det kan ju annars gå att bygga eget säte med ryggstöd. För det är rätt bekvämt att ha... I alla fall för den som åker med. En kuskkil till dig är inte heller helt fel!

*Christine* skrev:
jag har en(inte min lånad) den är helt cäääs! det har bara varit problem med den hela tiden....

Vad har du haft för problem med den?

Jag har en sådan till min shettis. Den är inte direkt dålig men lite klen tycker jag nog. Det sitter cykelhjul på den så det känns lite som om risken finns för punktering. Min dröm är ju att kunna köpa en rockard från Tidaholmsvagnar. Så har du råd så skulle jag nog rekommendara den istället. Sedan beror det ju på vad du ska betala för den. Jag köpte min för 2800 kr. Och mer är den inte värd, tycker jag... Lycka till

Tack för alla synpunkter! Har beställt en rockard från Börjes idag :D Får försöka fixa till ett högre ryggstöd bara.

Liknande trådar

Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
980
Senast: Cattis_E
·
Utrustning Tjo, har en rockard av model med bildäck där jag känner att det nog hade varit bra med stänkskydd 🙈😅🫠 Nån som vet av nånstanns man kan...
Svar
0
· Visningar
271
Senast: Shixle
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
599
Senast: Mli
·
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
399
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka