Rockard - storlek?

Yrja

Trådstartare
Jag har fått erbjudande att köpa en rockard till min travare. Jag undrar hur stor en rockard är för häst resp. ponny då jag är osäker på vad den är gjord för. Efter som att travare sträcker ut mycket så är jag rädd att han ska slå i bakbenen. Till rockarden säljs en sele som även hon fick med när hon köpte den, och den är aldeles för liten för min häst, vilket får mig att fundera ännu mer över om den faktiskt är använd på ponny innan.

Hur är måtten på en stor häst-rockard och en ponny-rockard? Och hur långt ska det vara mellan hästens rumpa och själva sitsen när hästen är förspänd?

Har lagt en likadan tråd på utrustning men fick inga svar, varav jag skriver här.

Liknande trådar

Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 491
Senast: Ajda
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 874
Senast: Jamtland
·
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
8 342
Körning Islänning. 4 år. inriden i april. inte mycket tiden sen dess. men hållt på att köra in vid sidan om. så idag så här han blivit körd...
Svar
5
· Visningar
1 702
Senast: Efwa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30