rockard och sele? hjälp

Eqetan

Trådstartare
hej! Jag skulle gärna vilja ha lite råd angående köp av sele och rockard. Har en 12årig shettisvalack som älskar att bli körd. Jag är lite tarv på en roslagsvagn, skulle det kunna va nått? jag vill ha en rockard som tål en del. dessutom vill jag ha en vagn som man kommer upp lite i, då jag är lite kort i rocken :smirk:

Och sen sele. vill ju ha en sele i bra läder som inte går sönder. kollade på shettisshopen på deras maratonsele. är den bra? eller är jag heelt ute och cyklar?

tack på förhand

Sv: rockard och sele? hjälp

Vad konstigt att ingen har svarat dig..
Här finns ju jättemånga shettis-körare!

Jag vet inte vad det skiljer i pris mellan roslagsvagnen och tidaholmsvagnen (modell rockard)
Vet att det har något sammarbete i alla fall.

Hade det inte skiljt så mycket hade jag valt en Tidaholmsrockard!

Selen vet jag dessvärre ingenting om men blev nyfiken på vad shettisshopen är för något. Ska genast ut och surfa..

Surfa? Det gör man väl ändå så sommaren? Du menar ut och köra va?

jomen..jag har gjort en egen variant...en abrovinch kan man säga.

Tog en surfingbräda och slog på två skaklar så nu SURFAR jag fram över äng, internet och hav med min lilla sjöhäst! :D

Liknande trådar

Körning Köpte ju sele och vagn till min häst. Remmsele och rockard på bilaxel. Glad i hågen började jag köra, varannan dag ca 30 min i skritt...
2
Svar
33
· Visningar
2 763
Senast: vinkelina
·
Körning Jag behöver hjälp. Köpte en shetlandsponny i julklapp till mig och sonen. Ett jättefint sto som är både riden och körd. Nu vill jag...
2
Svar
26
· Visningar
5 697
Senast: Maléne
·
Körning Jag ska köpa mig en inkörd häst (vill ha en bruksnordsvensk) och håller på och funderar på vilken utrustning som ska inhandlas. Den...
Svar
4
· Visningar
1 424
Senast: trassel
·
Körning Jag har ett shettissto på 8 år vi har haft sedan hon var 1. Hon rids av mina barn och vi har kört in henne. Jag har tömkört henne en del...
Svar
11
· Visningar
2 304
Senast: Mezcal
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka