Rockard hemmabyggen - se hit!! Vill ha bilder!!

K

Kanon

Hrm... nu var det jag igen... känns som jag börjar bli lite tjatig med mina rockarder...:smirk:

Men: läget är såhär:: Jag har en sk travrockard strl full med galonsäte, fjädring, galonförsedd brunn ja ni vet kanske hur en sån ser ut?
Nåväl jag vill ha en rockard lämplig till min lille shettis och efter mycket spanande på både nya och begagnat hittar jag inte riktigt vad jag söker till rätt pris...
Min sambo är en mkt händig man som både kan svetsa, bocka järn, snickra och you name it... Vill ha en rockard med träbänk, högt säte bra fjädring perfekt balanserad, den ska vara snygg såklart och ha svängel och piskhållare.. Det jag tror vi kan använda från den andra rockarden är hjulen (typ mopedhjul), hjulhusen, fjädringen sen tänkte vi skala av det vi måste och bygga nytt så jag får en liten nätt och lätt rockard med utrymme för en picknick korg under bänken:banana:
Tror ni detta går om vi ger oss f**n på det?
Finns ngn här som byggt sin egen rockard - vill se bilder!!!!

Tack för mig

Sv: Rockard hemmabyggen - se hit!! Vill ha bilder!!

Klart att det går. men räkna på det innan så det inte blir dyrare.
Tänk på totalvikten på vagnen, längd på skacklarna och att vikten på hästens rygg blir rätt.
Din vagn går säkert att sälja annars så du kan köpa vad du vill ha.
Har du sett den förstärkta Globusrockarden på: www.jaboruder.se under till salu. den är kanonfin, mina föräldrar har en sådan...

Men det är ju just det... jag tror inte jag vill köpa ngn utan ha en skräddarsydd efter mina önskemål (går ju att köpa men jag är ju inte milionär...)
Har ingen nytta av min rockard och använder den därför hellre som "bas"

Men det är ju just det... jag tror inte jag vill köpa ngn utan ha en skräddarsydd efter mina önskemål (går ju att köpa men jag är ju inte milionär...)
Har ingen nytta av min rockard och använder den därför hellre som "bas"

Ok, läs så mycket du kan innan och gör ordentliga ritningar och beräkningar. Så är det klart att det går. bara vi får se bilder på den sedan.

Någon som vet var man kan få tag i bra ritningar,mått osv.?
Jag vill fortfarande HEMSKT gärna se bilder på Era rockarder som ni byggt själva!:bump:

Testa och sök efter en användare som heter Sirpafinnen, hennes sambo har byggt en fin rockard till hennes Shettis. :)

Vet att hon har lagt in någon bild på den förut.

KL*

Puttar upp tråden då jag också gärna vill se bilder och ritningar på hemma byggda rockardar:D

Liknande trådar

Körning Ska bygga egen rockard(eller rättare sagt far som är svetsare och mer händig ska göra det) och vill nu ha lite tips och insperation! Vad...
Svar
2
· Visningar
1 788
Senast: _Eulalia_
·
C
Körning Jag behöver lite hjälp av er här på körforumet. Jag har lånat hem en rockerd av en kompis och vill ha tips på hur man passar in den. Jag...
Svar
3
· Visningar
1 136
Senast: carran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka