Rivningar i banhoppningen..

M

MorningGlory

Har fått för mig att man inte får rida terrängen om man har 3 eller fler rivningar i banhoppningen. Stämmer detta?:confused:

Sv: Rivningar i banhoppningen..

Har fått för mig att man inte får rida terrängen om man har 3 eller fler rivningar i banhoppningen. Stämmer detta?:confused:

Nej det stämmer inte riktigt. Du får ha 4 nerslag men inte fler.

Senast ändrad av en moderator:

Vore konstigt om det inte fanns...

Sen kom jag på att det där med hoppningen är nog mest för skadoriskens skull :angel:

Senast ändrad:

Man får itne gå ut med mer än 20 straff i banhoppningen../C*

Man får itne gå ut med mer än 20 straff i banhoppningen../C*

Nja. Det där är klurigare än så.
Du får gå ut med 20 hinderfel OM det är ett stopp eller en volt som är orsaken till ett av dem. Man kan också tänka sej att det färre rivningar och ett stopp till, eller fler volter om det är deb/lätt.

Du får inte gå ut om du rivit 5 hinder. (Fast då har du ju 20 straff)

Men med två stopp är man väl utesluten? :confused:
Eller är det skillnad på lokal/regional osv tävling precis som i hoppning?

Nej, i 90- och 1-metersklass får du ha två olydnader men from CNC* får du bara ha en.

Nja. Det där är klurigare än så.
Du får gå ut med 20 hinderfel OM det är ett stopp eller en volt som är orsaken till ett av dem. Man kan också tänka sej att det färre rivningar och ett stopp till, eller fler volter om det är deb/lätt.

Du får inte gå ut om du rivit 5 hinder. (Fast då har du ju 20 straff)

Nja alltså du får ju inte ha mer än 16 fel och det inkluderar även stopp dock ej tidsfel så om du river 4 hinder och har ett stopp får du inte gå ut i terrängen.

"Ekipage som vid endagstävling erhållit 5 nedslag eller mer än 20 hinderfel (ej tidsfel) får ej starta i terrängmomentet."

Kan man införa en regel som säger att folk som inte har/kan läsa aktuella TR inte ska svara i sådana här trådar? :mad:

"Ekipage som vid endagstävling erhållit 5 nedslag eller mer än 20 hinderfel (ej tidsfel) får ej starta i terrängmomentet."

Kan man införa en regel som säger att folk som inte har/kan läsa aktuella TR inte ska svara i sådana här trådar? :mad:

Sorry Miss Perfect jag blandade ihop med kvalificerande resultat där man inte får ha mer än 16 fel på hinder. Jag förstår egentligen inte varför det inte är samma regler på dom båda :confused:

Sen står det såhär i angående felpoäng på förbundets hemsida, inte ett ord om att du bara får ha en vägran from CNC* :confused: Det kanske står i TR då (som inte jag har) :angel:

Banhoppning
Rivning 4
Vägran första gången 4
Vägran andra gången 8
Vägran tredje gången Uteslutning
Omkullridning Uteslutning
Påbörjad sekund över optimaltiden 0.25

egentligen förstår jag inte att det tillåts så många nerslag för kvalificerande resultat överhuvudtaget , skulle kanske degraderas till max 3

egentligen förstår jag inte att det tillåts så många nerslag för kvalificerande resultat överhuvudtaget , skulle kanske degraderas till max 3

Ptja, det är väldigt slappa regler på häst. Ponny har ju bara krav i terrängen och den ska vara felfri på hinder. Hästarna får ju stoppa i terrängen och riva massor och ha urusel dressyr. Jisses! ;)

Nej det gör det inte. Däremot räknas dressyr på över 75 straff ej som godkänt resultat vid kval osv.

Är det inte så att man inte kan ha mindre än 50% i dressyren för att det ska vara godkänt vid kval...(Eller blir det kanske 75 Straff:banana: )

Liknande trådar

Dressyr Har nån gång sett eller fått för mig att man inte får ha röd rosett inne på banan när man tävlar dressyr. Alltså att man kan ha den på...
Svar
3
· Visningar
680
Senast: Amanda_F
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter I förra veckan blev det klart att Segersjö får arrangera EM i fälttävlan för young rider och juniorer 2026.
Svar
0
· Visningar
105
Senast: Gunnar
·
Dressyr Jag må vara trög men jag fattar inte kvalreglerna, finns det någon klok människa som kan hjälpa mig? 🙈 I Msv B behöver jag kvala från...
Svar
5
· Visningar
686
Senast: Snurrfia
·
Utrustning Igår föll dottern av nya hästen, och jag inser att vi behöver komplettera vår garderob med en airbag. Ni som har sådan när ni rider...
Svar
0
· Visningar
269
Senast: Emma-pemma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Valp 2024
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈