M
MorningGlory
Har fått för mig att man inte får rida terrängen om man har 3 eller fler rivningar i banhoppningen. Stämmer detta?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har fått för mig att man inte får rida terrängen om man har 3 eller fler rivningar i banhoppningen. Stämmer detta?
Finns det någon begränsnin i dressyren också?
Jo men de gör det väl? Kan inte komma på hur mycket men tror att det måste va rejält med straff isf..! /C*
Man får itne gå ut med mer än 20 straff i banhoppningen../C*
Nja. Det där är klurigare än så.
Du får gå ut med 20 hinderfel OM det är ett stopp eller en volt som är orsaken till ett av dem. Man kan också tänka sej att det färre rivningar och ett stopp till, eller fler volter om det är deb/lätt.
Du får inte gå ut om du rivit 5 hinder. (Fast då har du ju 20 straff)
"Ekipage som vid endagstävling erhållit 5 nedslag eller mer än 20 hinderfel (ej tidsfel) får ej starta i terrängmomentet."
Kan man införa en regel som säger att folk som inte har/kan läsa aktuella TR inte ska svara i sådana här trådar?
Ja naturligtvis gör det det. Vad tror du, att jag sitter och skriver utan att veta vad jag skriver om?Det kanske står i TR då (som inte jag har)
egentligen förstår jag inte att det tillåts så många nerslag för kvalificerande resultat överhuvudtaget , skulle kanske degraderas till max 3
Nej det gör det inte. Däremot räknas dressyr på över 75 straff ej som godkänt resultat vid kval osv.