Riva ner vävtapet

MikaTela

Trådstartare
1 september flyttar jag och sambon till ett nytt hus som vi ska hyra. Jättefint förutom i sovrummet där det är vävtapeter på vilka förra hyresgästen lät katterna klösa. :crazy:

Iaf hyresvärdarna har sagt dom ska försöka laga det som är sönder klöst, men jag har börjat tänka att jag hellre vill ha ner den, måla vita väggar och slänga upp en fondvägg. För att inte vara för omständiga så tänkte vi isf erbjuda oss att göra detta.
Så till sak:

Hur river man lättast och billigast ner en vävtapet?
Måste man sen spackla två omgångar över det?
Hur lång tid kan det ta när rummet är ca 5x4x2,1 meter?

Fram med massa tips!:bump::idea::bump:

Sv: Riva ner vävtapet

Bredspackla är rätt jobbigt, men du behöver ju spackla mkt oavsett om du river ner eller spacklar över..riva ner är nog den lättaste iaf. :)

Säg till hyresvärden att köpa in allt material som du vill ha så gör du jobbet gratis! Då får ju du som du vill o han vinner på det med. :)

vi använde easy cover (tjock glasfibertapet som man limmar över struktur/väv/trasiga väggar etc.) när vi fixade vårat sovrum. lite dyrare kanske, men jättesmidigt!

Det är inte roligt att riva vävtapet, det dammar som fan :crazy:, så finns det andra lösningar skulle jag satsa på dem om jag vore ni!

Damm är sånt vi kan stå ut med i värsta fall!
För oss gäller det billigaste alternativet.

Använd "spackel på rulle" eller easy cover. Det är definitivt lättare än att bredspackla eller riva ner skiten. Mina föräldrar gjorde det i sin villa och det blev kanon! Inte speciellt dyrt heller.

Jämför priserna bara, det är stor skillnad på pris mellan måleributikernas varumärken och typ K-rauta. Men resultatet blir det samma :)

Liknande trådar

Hemmet Vi har sagt upp vår hyresrätt och fick igår en bekräftelse på uppsägningen. Det är så trist, en hel sida med enbart "du är skyldig...
2
Svar
26
· Visningar
4 924
Senast: Voeux
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Utreda för allergi eller inte