Ritter i halland

scarlettlady

Trådstartare
Jag har funderat länge nu på att rida distans, men finns det tävlingar här? Ska jag gå med i en ridklubb, och spelar det någon roll vilken jag går med i? Hur gammal får hästen vara? Var får man reda på alla regler och allt runtomkring? Jag känner ingen som sysslar med detta. :confused:

Sv: Ritter i halland

Ritter nära dig är tex Kinnekulleritten som var i maj och Karolinerritten som är i september. Finns säkert fler inom rimligt avstånd.
Kolla in på www.svenskdistansritt.se så hittar du alla ritter och karta över Sverige var dom rids.

Du kan vara med i vilken ridklubb som helst bara den är ansluten till SvenskaRidsportFörbundet.

Hästen får starta CR då den är 5 år och tävlingsklass from 6 år, någon övre gräns finns inte. Och du kan som vuxen, dvs över 18 år tävla ponny. Alla tävlar mot alla.

Kolla på www.bergshastklubb.se-swed.net det är dom som annordar båda ritterna som jag skrev om ovan. Kanske en klubb att gå med i?

Tja, Simlångsritten borde ju vara den närmaste om man bor i Halland. Den ritten arrangeras i år första helgen i oktober. De brukar även ha en clear round klass på 50 km. Sätter du igång att träna din häst nu kan du ju vara med där till hösten :)
Maria Cronqvist är distriktsgrenledare för Halland, så ta kontakt med henne för mer info. om vad som händer i Halland. Mejla mig om du vill ha hennes tel nummer.

Hälsningar Eva

Simlångsritten. Då kan du komma och hälsa på mig när du ändå är här :angel: ;) *bor i s-dalen*
Supervacker ridterräng om inte annat :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 417
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan hejhej, ursäkta för mycket text 🥲Jag har precis tagit studenten och ska flytta ganska långt bort i början på nästa år. Ponnyn som jag...
Svar
8
· Visningar
799
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 945
Senast: Farao
·
L
Skola & Jobb Innan jag skriver dethär så vill jag bara skriva att SJÄLV KLART så ska jag ha ett möte med en studie väg ledare snart och då ska jag...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 170

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka