Min valack blev kasterad som 6 åring och jag vet att han hade en kort karriär som avelshingst innan dess, han fyller 9 i år så han har varit valack i 3 år och under dessa år endast gått med valacker i hagen. Nu vill inackoderingsstallet att ett sto ska släppas in till honom och en annan valack som han redan går med, det blir alltså en blandflock på 1 sto och två valacker.
Jag känner mig orolig, när jag flyttade in i stallet för ett halvår sedan sa jag att han inte kan gå med sto (då jag fått rekommenderat för mig att inte ha honom med sto då han har betäckt tidigare) men nu verkar det inte som att jag har nåt val. Hur stor risk är det egentligen? Jag letar efter andra stallplatser men det finns inte så många i närheten av där jag bor.
Jag känner mig orolig, när jag flyttade in i stallet för ett halvår sedan sa jag att han inte kan gå med sto (då jag fått rekommenderat för mig att inte ha honom med sto då han har betäckt tidigare) men nu verkar det inte som att jag har nåt val. Hur stor risk är det egentligen? Jag letar efter andra stallplatser men det finns inte så många i närheten av där jag bor.