E
Egonson
Måste tyvärr fodra med ögat en vecka framöver, pga att vi fick nytt hö idag och vi kommer inte få analysen förrän om en vecka, det gamla höet är redan nästan slut så jag måste snart börja med det nya ändå trots att det inte är analyserat.
De båda höpartierna kommer från samma bonde, och de är skördade samma tid, men det är ju tyvärr absolut ingen garanti att det nya är likt det gamla höet i värden..
Det höet vi fodrar med nu har jättelågt protein, bara 20, så de får ganska mkt proteintillskott (soja, krafft protein), och de fungerar jättebra på de nuvarande foderstaterna.
Jag är så himla orolig för att de ska få skadliga proteinöverskott om det nya höet har högre proteinhalt.
Kan man med ögat se några tecken på skadligt proteinöverskott hos häst?..
Typ tjocka ben, knutor osv.
De båda höpartierna kommer från samma bonde, och de är skördade samma tid, men det är ju tyvärr absolut ingen garanti att det nya är likt det gamla höet i värden..
Det höet vi fodrar med nu har jättelågt protein, bara 20, så de får ganska mkt proteintillskott (soja, krafft protein), och de fungerar jättebra på de nuvarande foderstaterna.
Jag är så himla orolig för att de ska få skadliga proteinöverskott om det nya höet har högre proteinhalt.
Kan man med ögat se några tecken på skadligt proteinöverskott hos häst?..
Typ tjocka ben, knutor osv.