Risig i magen!

• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare Åska
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 667
Å

Åska

Min kära mor har tagit hand om mina katter i två dagar nu och gett dem rejäla lass med blötmat (Pussi). Min lilla bäbiskisse (10.5 veckor) har nu ganska gasig i magen,( la sig i sängen igår och fes.. :eek: ) visst måste det bero på maten? Han blev avmaskad förra veckan, kan de bli risiga i magen av avmaskningsmedlet? Borde de inte ha märkts tidigare?

Han är van vid blötmat, dock annat märke och inte lika mycket.

Sv: Risig i magen!

Om de fått mycket mer blötmat än de brukar är det troligtvis det som spökar. Magar kan reagera på maskmedel, men det borde som du skrev visat sig tidigare.

Ta bort maten i 12-24 timmar och ge dem "snäll" mat t ex. kokt fisk med risavkok och morotspuré eller rå nötfärs med morotspuré.

Sv: Risig i magen!

Tack för tipset!

Nu är det bara att hoppas på att magen blir bättre, får hänga en wunderbaum i svansen på honom annars.. :p

Liknande trådar

Hundhälsa Har egentligen inte försökt ge standardt sedan de kom med sitt nya recept för några år sedan. Men jag har ju hört att alla inte är så...
Svar
8
· Visningar
1 861
Senast: Sissa
·
Övr. Katt Ja, vi har haft vår fina honkatt sen slutet av sep-08 och hon har varit duktig och gått i lådan hela tiden. Hon har haft samma "sand"...
Svar
1
· Visningar
1 511
Senast: TinyWiny
·
Övr. Katt Vad odjuren gör när man inte är hemma är det ju svårt att veta, men vad gör era pälsbollar när ni faktiskt är hemma? Ända sen jag... 2
Svar
28
· Visningar
2 144
Senast: Evaho
·
Övr. Katt För knappt en vecka sedan tog jag över en 10-årig kastrerad hankatt från några bekantas bekanta. För att göra den långa...
Svar
8
· Visningar
3 389
Senast: gylle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Distansritt
  • Enögd häst