Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jo så var fallt om du läser motiveringen i den låsta tråden:Nej det är inte rimligt att låsa trådar pga att den är gammal och så var inte fallet i denna tråd.
det finns säkert någon annan som hade haft användning för den tråden..
Jag menar att och nån till här att en del trådar som är gamla låses av just orsak gammal. mysko tyckte att de inte lät rimligt att man låser en tråd bara för att den är gammal. Ullo menade att den kanske låstes pga på vilket sätt den togs upp. Boj vill rädda situationen genom lite "svammel" eftersom Boj verkar inte vilja kännas vid att tråden låstes enbart för att den var gammal just den orsak som Boj har skrivit i tråden som motivering. För Boj har låst tråden BARA för att den är gammal mer än så står det faktiskt inte. Då menar jag att om trådar ska låsas för att de är gammla då är det ju lätt att åtgärda detta så slipper vi dessa gammla trådar en gång för alla. Förstår du hur jag menar
Behöver man inte göra, är bara för Gunnar att lägga in en funktionTja, om vi har riktigt tråkigt nån dag så kanske vi älgar igenom hela buke och låser alla trådar som är äldre än 18 månader, och i känsliga fall alla som är äldre än en månad.
Det var inte alls orsaken det är en efterhandskonstruktion. Du har klart angett i tråden orsak= GAMMAL och jag ser inget mer än ÅLDER som orsak. Du skriver ju inget om nån följdfråga i motiveringen eller annat
Exakt. Precis. Så varför finns då den motiveringen inte med i den du skrev i den låsta tråden då. Kan det ha varit för att du såg rött i just datumstämpeln och därmed skulle den inte få existera. För det du har skrivit i dag i denna tråd kan man faktiskt inte utläsa i din motivering i den låsta tråden. Ibland ska man kanske inte ha alltför bråttom......Nej du fick den förklaringen nu, den du kallar efterhandkonstruktion.
....... ingen fara, jag är van att lägga ner tid på granskning av vad andra skriver, ibland granskar jag och ibland blir jag själv granskad
Så så lilla du,, tänk på blodtrycket och ta det nu lugnt. Snart kommer säkert kvällspatrullen och bäddar ner dig i sängen.
Det finns säkert något nytt att hetsa upp sig för i morgon. Bäst att vila sig i form.
App, app, app.... vila sa jag!
Där har du en poäng faktiskt. Fast jag förstår inte varför man bara skriver en ½ förklaring och utelämna den som man egentligen grundar sitt beslut på.Men ingen av oss moderatorer är omöjliga, vi kan skippa förklaringarna helt och hållet istället. Vi har inget krav på oss att förklara våra ageranden.
Exakt. Precis. Så varför finns då den motiveringen inte med i den du skrev i den låsta tråden då. Kan det ha varit för att du såg rött i just datumstämpeln och därmed skulle den inte få existera. För det du har skrivit i dag i denna tråd kan man faktiskt inte utläsa i din motivering i den låsta tråden. Ibland ska man kanske inte ha alltför bråttom......
Jag påstod att här låses trådar som är för gammla, eftersom båda jag själv och andra har råkat ut för detta. mysko och Ullo trodde det inte var så utan att det var andra saker som låg bakom detta. Den tråd som du låste och den motivering du gav i den låsta tråden tycker jag är ett bra och solklart exempel på att trådar faktiskt låses pga att de är för gamla. Det var detta jag ville påtala.Nu anser jag faktiskt inte att man ska behöva idiotförklara folk, lite eget tänkande kan man säkert ha utifrån regelverket samt de förklaringar som moderatorn ger.
Ang att se rött så var det faktiskt andra användare som vackert påpekade trådens aktualisering genom synpunkter, så får du väl klaga på dem istället.
Om några börjar skicka synpunkt om att tråden är för gammal och borde låsas av den anledningen så är det ju upp till dig som sitter på mandatet att avgöra detta och då får du ju ta ansvar för detta och inte skylla på andra.