RIP Kristall

E

ettan00

Vi är många som beklagar förlusten av en av de bästa hästarna vi haft i Sverige. Sörjer med hela team Kristall. :cry:

Sv: RIP Kristall

VA!
Herregud, vad har hänt?

Usch, vad tråkigt.. Det var alldeles för tidigt..
Tänker på alla anhöriga.
Han var verkligen en helt fantastisk häst!

Läste precis på Lizas blogg, så jag antar att det är okej att jag citerar henne här:

"Älskade älskade Kristall som gjort så mycket i sitt på tok för korta liv. 12 år hann han bli innan han lekte i hagen och fastnade i snön så att han vred av bakbenet. "

Stackars, stackars Liza. Gud vad sorgligt.
Tänker på er alla.

Tänk så lätt en olycka kan hända! All den här snön är en förbannelse.

Jag hoppas Liza ändå snart kommer igen, och plockar fram fler såna framgångsrika hästar.

Om det är nån tröst så är det ändå bra att olyckor sker ordentligt, så man som ägare inte behöver tveka på vilka beslut som måste fattas.

Tänk om nån sponsor kunde köpa Zsulemi, och ställa den till Lizas förfogande? :idea:

Nej men usch så fruktansvärt tråkigt. Beklagar sorgen och tänker på er.
// Cicki

En mycket tragisk händelse. Jag kan bara beklaga sorgen :cry:

Jag reagerade på en sak när jag läste vad som hänt. När en elitdistanshäst i Sverige försvinner pga olycka så beror det vanligen på att den skadat sig i hagen. När en hopp eller dressyrhäst råkar ut för något som leder till ond bråd död är det völdigt ofta allvarlig kolik. Jag tycker det är underbart att Sveriges bästa distanshästar får chans att vara hästar och inte blir instängda dygnet runt :bow:.

Fy, vad jobbigt! Fick själv ta bort min distanshäst i höstas pga att han lekt vilt i hagen och brutit hovbenet på 3 ställen + fick ett öppet sår in i hovleden. Han togs bort samma dag på Ultuna. Jag kunde inte närvara pga studier allt för långt därifrån, så jag fick ta beslutet över telefon. Vi som skulle starta vår första 100 km till sommaren var planen. Han var min första och enda häst hittills och jag saknar honom så fruktansvärt mycket:cry:

Skickar tröstkramar till alla i teamet.

Hemskt. Jätte tragiskt. Har Kristalls mamma Kamianna, så lika dom var..
Finns inge värre då man måste ta bort sin bästa vän & måste vara ännu värre då sådant här händer.

Jag kan inte mer än att skriva RIP Kristall här jag med.

Tack för alla värmande & tröstande ord. Han var mycket speciell och gjorde intryck på de flesta.

/Liza

Liknande trådar

Hästvård Vår häst har fått diagnos remodellering (typ pålagringar) i SI-leden och kristaller i disken mellan sista ryggkotan och första ländkotan...
Svar
1
· Visningar
696
Senast: Ajda
·
Hoppning I morgon tisdag 20/8 kommer programmet ut på TV4play https://www.tv4play.se/program/8e06bbe85587d5ef3d80/over-alla-hinder
2
Svar
23
· Visningar
2 179
Senast: Mabuse
·
Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
2
Svar
29
· Visningar
2 022
Senast: AraSlei
·
Kropp & Själ Är det någon som lyssnat på senaste avsnittet av Sveriges radios granskade program Kaliber? I programmet förekommer ljudinspelningar där...
2
Svar
29
· Visningar
2 518

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka