Rinnande ögon.

snurran

Trådstartare
En kompis katt fick bebisar för ett par år sedan. Honan samt alla kattungarna hade rinnande ögon då OCH nu.
Vad kan det bero på?
Nyfiken...

Sv: Rinnande ögon.

Kattsnuva, mest troligt orsakad av herpesvirus. Inte mycket att göra åt så länge katterna är pigga. Virus måste kroppen läka ut själv, men ibland ger man antibiotika i understödjande syfte så din kompis bör rådgöra med en veterinär vad som är bäst för just hennes katter. Långt ifrån alla behöver antibiotika, men ögonen bör hållas rena (kokat avsvalnat vatten brukar duga bra, koksaltlösning brukar kunna irritera kattungeögon, även om den är ordentligt utspädd).

Liknande trådar

Övr. Katt Vi har tre katter en hona på två en hane på knappt ett och en äldre hona på 8år. Den yngre honan har varit löpen och är nu dräktig,den...
Svar
8
· Visningar
784
Övr. Katt Jag har två kastrerade honkatter som jag köpte på katthem för länge sedan. De börjar bli gamla och har inte längre så mycket jaktlust...
Svar
2
· Visningar
336
Senast: MJLee
·
Övr. Katt Hej! Det har dykt upp en kattmamma med 4 kattungar hos min granne. Han vill inte ha dom där så jag har gjort i ordning ett litet hörn...
Svar
8
· Visningar
599
Senast: KeeNine
·
Övr. Katt Som titeln säger. En människa i min närhet (d.v.s. inte jag obviously) vill att deras katt ska få en kull kattungar. Anledningen är helt... 5 6 7
Svar
121
· Visningar
8 277
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Stora shoppingtråden III
  • Uppfödning Portugal