A
APOLONIA
min häst går på sommarbete nu , och hennes ögon har börjat rinna och hon försöker klia sej i dom . Kan de bero på flugorna ? ska man göra nått åt de ? har ni samma problem nu med era hästar eller har ni haft de?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
skaffa flughuva men INTE en svart! absolut itne! för när det blir skymmning så ser itne hästen genom den svarta flughuvan (testat av min tränare vars häst plockade av sig sin SVARTA flughuva på kvällen men inte den vita)
Jag trodde inte att det fanns några flugor på natten. Jag tar av flughuvorna då. Sedan går jag inte upp mitt i natten för att sätta på dem igen men tar in hästarna sju på morgonen.
Jag trodde inte att det fanns några flugor på natten. Jag tar av flughuvorna då. Sedan går jag inte upp mitt i natten för att sätta på dem igen men tar in hästarna sju på morgonen.
Det där undrar jag ju om det verkligen beror enbart på färgen? Min shettis har en vit/grå huva och en svart. Hon älskar båda två (står helt stilla och nästan "kliver" i huvorna). Personligen tycker jag att den grå/vita ser ut att vara av tjockare material och det ser faktiskt ut som om den skulle hindra synen mer än den svarta (om nu någon av dem gör det). Var huvorna som din tränare använde EXAKT likadana förutom färgen?
Nu har jag gjort mitt eget högst ovetenskapliga test nere i tvättstugan . Hade nämligen både den svarta och den grå/vita huvan hemma på tvätt idag. Släckte lampan i tvättstugan och testade att kika igenom båda två. Det blir lite mörkare med huvorna på än utan, men det var absolut ingen skillnad mellan de två... Jag tittade upp mot den släckta taklampan (vit "porslinsboll") och kunde klart se den i mörkret genom båda huvorna.
visst men du har inte testat utomhus