Ringt BM för extra koll idag! MÅR SKIT=(

Status
Stängd för vidare inlägg.

paradiset

Trådstartare
Som förra graviditeten i vecka 36, rastlös men urtrött. Ögonen svider, visst jag kissar varje timme men sover ändå ca 10 timmar och tröttheten står ej i förhållande till sömnen. Gått upp så mycket och haft lite klåda så jag är orolig för preeklampsi som förra gången då min kropp inte "tål" väga så här mycket tycks det.

Hoppas hon tar urinprov oxå för det har vi ej gjort på länge eftersom blodtrycket vart så bra.

Det är kankse inget men jag vill slippa oroa mig!
 
Sv: Ringt BM för extra koll idag! MÅR SKIT=(

Självklart var alla värden toppen, blodtryck på 130/60 osv.

inatt erfor jag dock den värsta smärta och ilning i vänster höft och ljumske så jag nästan skrek högt och nu har jag ont för varje steg där o även när jag bara sitter. Jag känner mig som en robot som håller på o rostar igen och blir bara mer o deppad. Hur ska jag klara av detta psykist om jag inte föder inom 2 veckor undrar jag skarpt :cry:
 
Sv: Ringt BM för extra koll idag! MÅR SKIT=(

Jag känner från och till som du, det är helt normalt. förstår inte heller hur jag ska "stå ut". Din bebis har antagligen lagt sig på ett sådant sätt att den klämmer på nerver och andra sköna grejer. Jag fick också ett häng i ljumsken för ett tag sedan, kunde inte ta ett steg frammåt, för att det gjorde så ont. Sedan ändrade H*n ställning och då blev det lättare.

Försök att slappna av och tänk på något annat.
 
Sv: Ringt BM för extra koll idag! MÅR SKIT=(

Känner igen mej-där var jag själv för ett år sedan. Det bästa som finns när man mår skit och är SÅ trött är :Brygg dej en kanna te,plocka fram vindruvor/ chokladpraliner glid ner i soffan med en tjock fantomen krönika och njut! :love: Mot klådan smorde jag in mej med barnolja på magen/ryggen.har inte fått en enda bristning, kanske beror det på oljan? :)
 
Sv: Ringt BM för extra koll idag! MÅR SKIT=(

Mitt problem är dock att jag inte kommer ut pga värken och jag har varit hemma i snart 3 år, inga vänner hade barn då och jag har varit väldigt ensam, en ensamhet som inte känns förrän det blir för mycket. Därför är jag fortfarande psykiskt labil och hormoner är inte bra för mig för då blir det värre! Jag mår alltså psykiskt dåligt av att vara så här instängd, invalid och ha ont. Jag saknar stöd o medlidande från mina närmsta -framförallt min man :cry:
Och allt blir bara för mycket. Samtidigt känner jag mig så skyldig och alla andra står ju ut och tycker jag är dum och därför vågar jag inte prata med min bm om hur jag faktiskt mår utan förmildrar alltid, jag har svårt för att visa känslor. Dessutom vet jag ju det finns så många med ännu värre smärtor :crazy:
Kontrollbehovet jag har pg a att min man inte kan tvätta eller laga mat gör att det blir oerhört påfrestande inte veta NÄR jag kommer föda så man kan planera inför det.
Jag funderar på att prata med min bm om hur dåligt jag mår och se om jag desutom kankse redan är lite mogen nere och barnet kan kollas hur stort det är, om man kan få bli igångsatt. För på det här viset bara tröstäter jag och blir ännu tyngre och ju mer jag lägger på mig desssto sämre mår jag och jag vill vara pigg och stark på förlossningen och bli sådär härligt förälskad i mitt barn inte vara helt slut.

Men jag är så rädd att ingen kommer förstå/bry sig eller att jag inte ens är öppen alls där nere :cry:
 
Sv: Ringt BM för extra koll idag! MÅR SKIT=(

paradiset skrev:
Jag funderar på att prata med min bm om hur dåligt jag mår
Låter som en klok idé!

Kan han inte laga mat och tvätta pga oförmåga eller att han aldrig lärt sig? Om han aldrig lärt sig borde han ju kunna lära sig hantera micromat åtminstone.
 
Sv: Ringt BM för extra koll idag! MÅR SKIT=(

Jag har åtskilliga ggr försökt lära han tvätta och sortera tvätt men det går inte in och säkert delvis för att han ju ändå har mig i slutändan!
Laga mat har han aldrig lärt sig men däremot har morfar lärt han baka bröd. Han kan steka ägg och efter instruktioner skulle han självklart kunna koka potatis med skal o makaroner o sånt men han vill ju inte :crazy: Pommfrites i fritösen och köttbullar kunde fixa, men nu har fritösen gått sönder och han är för bekväm för att göra det i en kastrull, men DET är ju bara bra tycker jag för det är så ontyyigt ändå.

Han är för fast i könsroller, gammeldags urbota könsroller som hans mamma gett honom. Såg på Dr Phil en exakt beskrivning av en mor som är som min svärmor! Hon överröste sin son med så mycket kärlek o omsorg att ingen , fru, ingen kompis och ingen annan ngnsin skulle kunna mäta sig med henne! Han har Gudastatus och är rejält bortskämd. Han levde ensam i Kroatien men hade 3 ggr så mycket kläder som behövs o så kom hans morsa varje mån och tvätta åt honom :crazy: åt gjorde lunch gjorde han en gång om dagen på en urbillig lunxhrestaurang och resten av tiden åt han ju typ smörgåsar och kokt korv därtill har han ju en stor mage på sin späda kropp oxå :crazy: Han behövde aldrig handla heller såklart, hans mamm fyllde frysen med mjölk osv som kan stå i månader.

OCH DET VÄRSTA ÄR att alla fortsätter skämma bort honom!! När jag åker in på BB och vill ligge där helst 3 dagar om jag får, så kommer mamma eller min mormor låta honom äta middag där så när ska han lära sig!! Funderar på att gå i maskopi med min syster som under BB-tiden kommer hit och lär honom laga mat :devil:
 
Senast ändrad:
Sv: Ringt BM för extra koll idag! MÅR SKIT=(

Men herregud, hur orkar du? är min tanke. Jag hade inte stått ut länge. Vägrar oftast att städa själv, vi är ju 2 som bor ihop. Laga mat gör min sambo snäppet bättre än mig.

Än är det kanske inte för sent att sparka igång honom...
 
Sv: Ringt BM för extra koll idag! MÅR SKIT=(

Ja hur orkar jag...Han har ju andra kvaliteér det är ju det. Vu är båda dock lata o som 2 barn men han har bättre självdisciplin än jag.
 
Sv: Ringt BM för extra koll idag! MÅR SKIT=(

Vilken jättebebis han låter som! Är hans andra kvalitéer så bra att det väger upp att han inte tar sitt ansvar som en vuxen karl och gör sin del av jobbet hemma? Själv hade jag varit utanför dörren fortare än kvickt, men ni har barn ihop. Vad händer om du bara struntar i att tvätta och städa, och bara lagar mat till dig och barnen? Och inget jams med att "jag står inte ut att se röran" nu, ibland måste man stå ut med obehagligheter för att förändra ngt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag blir bara tröttare och tröttare. Får mindre och mindre energi. Feber har jag flera dagar i veckan, någon/några timmar åt gången...
8 9 10
Svar
189
· Visningar
15 772
Senast: Bri
·
Kropp & Själ Lång text men jag behövde få ur mig det här och det är så många delar som spelar in att det inte gick att få det kortare, lämnar ut mig...
2
Svar
37
· Visningar
6 142
Senast: Qelina
·
Hundhälsa Usch så svårt att skriva! Har läst igenom mängder av trådar där man frågar om när det är dags att ta bort sin gamla vänn... Nu sitter...
2
Svar
26
· Visningar
12 987
Senast: hastflicka
·
Kropp & Själ Jag måste bara få gnälla. Tror inte jag kan få några bra råd ändå om jag ska vara ärlig. Min kropp är världens skitstövel. Den har...
Svar
4
· Visningar
950
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Blöta BoT-stallpaddar?!
  • Dressyrsnack 17
  • Svårläkt sår

Omröstningar

Tillbaka
Upp