C

chantal

min häst har ringorm..
har ni några erfarenheter av det?
får man tävla när hästen har det?
 
Sv: ringorm

Har bara erfarenhet av ringorm på katt och det är då extremt smittsamt och kan överföras via människor/kläder. Så nej, du bör nog inte tävla...
 
Sv: ringorm

NEJ du får absolut inte tävla...det är enligt lag tror jag att du ska hålla din häst isolerad för andra utomstående djur(som den inte har träffat redan)rådfråg med veterinär.
Du får heller inte ha samma kläder på dig(även skor)som du har vid din häst, som du ska ha om du ska träffa andra djur.
Vet inte riktigt hur reglerna är så prata med vet. du får i allafall inte vara i samma ridhus som sndra använder då det smittar direkt om din häst frustar mot väggen eller liknande:devil: :devil:
 
Sv: ringorm

okej tack för svaren
jag hoppas att det går bort snart för jag missar massa tävlingar..
 

Liknande trådar

Hästvård I somras fick en av våra hästar utslag som såg ut som ringorm. Jag behandlade med ivamerol men blev inte av med det. Under hösten har...
Svar
14
· Visningar
1 514
Senast: Emma-pemma
·
Kropp & Själ Om någon i familjen har misstänkt ringorm, ska övriga familjemedlemmar stanna hemma då tills man har besökt läkare och fått provsvar...
Svar
9
· Visningar
727
Senast: Bapelsin
·
Hästvård Vad har ni för erfarenhet av ormbett på häst? Min häst har varit svullen på mulen i en månad, veterinären som undersökte henne blev...
Svar
3
· Visningar
657
Senast: zarmino
·
Hästvård Någon på forumet som har erfarenhet av polyakrylamid hydrogel till häst? Håller just nu på och läser det jag kan om det på amerikanska...
Svar
2
· Visningar
392
Senast: GoLightly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Sekretessbrott?
  • Håravfall
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp