Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Vad har ni för erfarenhet av ringorm på häst (även människa)?
Har nämligen fått en häst på betet som har ringorm. Är det tvärsäkert att de andra hästarna får det? Den smittade hästen är behandlad och under behandling...
Vi hade nyss ringorm i vårat stall. Denna häst var nyinköpt och hade med sig detta.
Det finns medel att köpa (vet ej vad det heter) som du tvättar hästen med. Man får se till att hästens utrustning förvaras på ett annat ställe eller desifinera allt efter varje gång du användt den. Dina stall/ridkläder får du tvätta efter stallbesöket.
Stallet ska oxå desifineras och även andra hästar och utrusting om det har kommit i kontakt med din häst eller din hästs utrustning.
Vi tvättade alla hästar och utrusting efter användning och stallet desifinerades en gång.
Hästarna gick i samma hage och stod inne tillsammans på nätterna men det var ingen annan som fick det.
Man kan också spruta mot ringorm..
Är det något mer du vill veta??
hästarna på skolan fick ringorm på hösten, allihopa, det smittade även till några elever.
och det är troligt att dom andra hästarna får det ja, det är rätt smittsamt.
Hundavel & Ras Nu befinner jag mig ju i ett annat land men kommer väl så småningom att sitta i samma sits... jag kikar runt lite redan nu och är inte...
Hundavel & Ras Håller med om detta. Mitt ex hade en borzoi som jag tränade apportering och viltspår med. Vi tränade också lure coursing, vilket är en...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.