Ringorm på människa

Sv: Ringorm på människa

Jag har haft ringorm och hade då ett cirkulärt märke stort som en 5-krona.

Inte jag på bilden, men ungefär såhär.
i2182_.jpg
 
Sv: Ringorm på människa

Ok så det går att få bara ett märke alltså. Kan det vara gråvitt emellan den rödare ringen som går i kanten?
 
Sv: Ringorm på människa

Ingen aning. Googla på bilder så får du se. :)

Jag fick en massa grejer för att bota min ringorm av läkare, men ingenting funkade förrän jag började använda Canesten som till candida svamp. Tips ifall du har det hemma. Det är ju inte farligt att använda liksom.
 
Sv: Ringorm på människa

Inga bilder ser riktigt ut som det flickvännen har lyckats fått å det sitter inte på något av dom nämnda områdena när jag rotat runt på olika sidor.
 
Sv: Ringorm på människa

Googla på torreksem. Det kan vara runda ställen med lite gråaktigt i och de kan sitta var som helst på kroppen.

Ring vårdcentralen och be att få en tid till distriktssköterskan. De brukar vara enormt duktiga på olika typer av eksem. Det är ju bra att få behandling om det nu skulle vara ringorm iallafall.
 
Sv: Ringorm på människa

Många år sedan nu, men jag hade bara en ring (insidan av handleden). Kliade som sjutton!! Använde någon salva mot fotsvamp och då försvann det rätt snabbt, minns jag.
 
Sv: Ringorm på människa

Om en person får ringorm, kan personen då få bara ett runt märke eller finns det alltid flera ringar?

När jag hade ringorm så hade jag bara en ring som satt på insidan av överarmen. Den var ca 5-6 cm i diameter, själva ringen ca 1 cm bred och fjällade. Inuti ringen var huden helt blank och rödaktig.
 
Sv: Ringorm på människa

Om det finns den minsta risk att det är borrelia, så måste det kollas!
Det är så jäkla varmt ute, jag är inte helt säker på att fästingarna har gått och lagt sig än.
 
Sv: Ringorm på människa

Har jag svårt att tänka mig inte sett några fästingar där iaf, jag ser ju ryggen på henne varje dag också. Så jag har svårt att tänka mig att det skulle vara något sådant.
 
Sv: Ringorm på människa

Ja, ringorm börjar som ett märke som allteftersom breder ut sig mer och mer och blir till en ring efter ca 1-2 veckor. Har för mig att det kan komma ytterligare ett "runt märke" innanför ringen om man går med det ännu längre utan behandling.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Om någon i familjen har misstänkt ringorm, ska övriga familjemedlemmar stanna hemma då tills man har besökt läkare och fått provsvar...
Svar
9
· Visningar
727
Senast: Bapelsin
·
Samhälle Ponera att en person försvinner i området där du bor. Kan du tänka dig att hjälpa till att söka efter personen ? Jag tänker organiserade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
2 622
Senast: co-SMAD4
·
R
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 428
Senast: Amha
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
676
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp