Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vad har ni för erfarenhet av de örterna?
Blev rek. att ge min häst det under en period för att rensa ur kroppen.
jag håller med. Vissa örter funkar bra som naturläkemedel för människa. Men då har man gjort en del studier på det. så länge det inte har kontrollerats ordentligt på häst tycker jag inte att man ska laborera med örter. Saker som människor utan problem kan ha nytta av i örtväg behöver ju inte nödvändigtvis vara nyttigt för en häst. Sedan om hästen själv väljer att äta vissa örter ute, visar ju bara att hästen har nytta av den örten vid det tillfället. Annars äter den inte örten.Av vem då?
Fråga den personen![]()
Av vem då?
Fråga den personen![]()
Sedan om hästen själv väljer att äta vissa örter ute, visar ju bara att hästen har nytta av den örten vid det tillfället. Annars äter den inte örten.
Det är ju det jag menar. Hästar selekterar örter utefter vad de behöver för tillfället. Det är inget människan ska bestämma. Utrensningar sköter de själva (om de är i behov av det) så länge det finns grönt i hagarna.Har inte hittat några sånna örter i hagen. Där emot för 3 somrar sen åt hon mkt tistel.
Örtbeståndet är numera tyvärr inte så stort i våra vanliga hästhagar. Säg mig till exempel, i vilken hästhage hittar du ringblommor...?Det är ju det jag menar. Hästar selekterar örter utefter vad de behöver för tillfället. Det är inget människan ska bestämma. Utrensningar sköter de själva (om de är i behov av det) så länge det finns grönt i hagarna.
Det är ju det jag menar. Hästar selekterar örter utefter vad de behöver för tillfället. Det är inget människan ska bestämma. Utrensningar sköter de själva (om de är i behov av det) så länge det finns grönt i hagarna.
Hur ska hästen kunna äta örter som inte finns på betesmarken?
När hon kommer hem kommer hon gå över till vinterhage, och där finns ingenting, inte ens ett träd!
Jag har som sagt aldrig använt örter tidigare, men det finns ju andra som gjort och min fråga till dem är ju om det funkar eller inte.
Hästen har vart ofräsch så länge innan jag hittat problemet så är örter värt att testa så vill jag ju erbjuda henne det.
alltså, örtmedicin är ju ingen term som faktiskt existerar, då det inte finns några som helst belägg för att det faktiskt är medicin. påståendet att "det tar längre tid" är ju perfekt ur försäljnings synpunkt, mycket uppfinningsrikt då det säkrar försäljning så att man inte ger upp för tidigt utan fortsätter köpa.
vill du ha snabb effekt så är det nog veterinär diagnos med tillhörande ordination som gäller. Det ET påstår, att x och y skulle hjälpa henne att bli av med specifika spänningar och påfyllnader i ett ben osv, är ju rena floskler, utan en tillhörande diagnos. Är det samma ET som förkunnat att hästen är protein förgiftad?
snälla du tänk till. Jag har full förståelse för att du är desperat att hitta original problemet på din häst, men fall inte för sånt här, ska du köpa alternativ metoder så ska det väl åtminstånde vara ett minimum att det finns konkreta belägg för de diagnoser som ställs av dessa, ang. din häst?
Fast örter har ju använts i många hundra år och jag har inga problem att använda det i stället för veterinärernas "spruta-vila två veckor-rid"-metoder. Sen får man se "skadan" gång till gång och använda sin egen erfarenhet. Men jag använder ET och örter som ett mycket bra komplement till veterinär.
alltså, örtmedicin är ju ingen term som faktiskt existerar, då det inte finns några som helst belägg för att det faktiskt är medicin. påståendet att "det tar längre tid" är ju perfekt ur försäljnings synpunkt, mycket uppfinningsrikt då det säkrar försäljning så att man inte ger upp för tidigt utan fortsätter köpa.
vill du ha snabb effekt så är det nog veterinär diagnos med tillhörande ordination som gäller. Det ET påstår, att x och y skulle hjälpa henne att bli av med specifika spänningar och påfyllnader i ett ben osv, är ju rena floskler, utan en tillhörande diagnos. Är det samma ET som förkunnat att hästen är protein förgiftad?
snälla du tänk till. Jag har full förståelse för att du är desperat att hitta original problemet på din häst, men fall inte för sånt här, ska du köpa alternativ metoder så ska det väl åtminstånde vara ett minimum att det finns konkreta belägg för de diagnoser som ställs av dessa, ang. din häst?
Vad har ni för erfarenhet av de örterna?
Blev rek. att ge min häst det under en period för att rensa ur kroppen.