Ringa gratis utomlands med Skype?

M

Moniq

Är det någon som har erfarenhet av det? Har blivit varnad att man skall vara försiktig när man laddar ner saker från bla KaZaA. Min hemdator är också min jobbdator och jag är livrädd få in något sk-t. Skype är utvecklat av människorna bakom KaZaA.

*LÄNK* till Skype-sidan

Jag ringer mycket utomlands och bor även tidvis utomlands och ringer mycket till Sverige, så de vore ju alla tiders att kunna ringa gratis via datorn.
 
Sv: Ringa gratis utomlands med Skype?

Jag använder mig av gratisversionen.

Alltså har jag SKYPE och headset. Då kan jag ringa de av mina vänner som oxå har detta installerat.

Har inte provat den andra biten.

SKYPE har inte gett mig några som helst problem och jag har använt det i över ett år.

Vill du prova hur det funkar med gratisversionen kan du PM:a mig så får du mitt nick!
 
Sv: Ringa gratis utomlands med Skype?

Ringa gratis gör du till andra Skypeanvändare, oavsett var de befinner sig i världen. Jämför med icq eller msn där du "kopplar" dig mot en privatperson.

Däremot finns även funktionen att ringa till fasta telefoner men denna kostar en slant. Min far har börjat använda denna då han ofta ringer samtal utomlands hemifrån och det är betydligt billigare än att ringa vanliga samtal med en fast telefon. Kvaliteten på samtalen brukar vara bra med något undantag någongång då det blivit lite strul på vägen. Men det kan ju vara dåligt även med fast linje så att säga. Kostnaden man betalar är som sagt väldigt liten. Minsta summan man kan starta med är vad jag förstått 10 Euro. Därefter går det åt väldigt lite per samtal. Flera jag känner har övergått till detta men själv släpar jag efter, förmodligen för att jag ringer så sällan, och när jag väl ringer, så blir det till mobil. Och det är dyrt i alla fall.
 
Sv: Ringa gratis utomlands med Skype?

Jag använder Skype och ringer över nätet varje dag och det funkar alldeles utmärkt, hitintills har jag vart med om en rejäl driftsstörning men det var i samma veva när det kom en ny version av Skype.

Kan varmt rekommendera detta.
 
Sv: Ringa gratis utomlands med Skype?

Tack allihop, då hoppar vi på det.
Bor i Portugal tidvis och det blir saftiga telefonräkningar.
 

Liknande trådar

Hästvård Jag bli bara så less och börjar känna att jag snart nått punkten där jag inte orkar mer. Samtidigt så vetesjutton om jag orkar...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
11 564
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp