Rimligt pris?

A

annjo743

Hej

Ska nu snart hyra ut en boxplats i stallet efter att en inakorderad flyttar. Undrar nu vad man kan ta i hyra.
Det är ett litet stall med tre andra hästar som ligger ca 1,5 mil utanför stan. Det som ingår är havre, hö, halm, mmockning vardagar, in och utsläpp. Ingan stalltjänst förutom att de brukar få hjäpla till om de kan och fodra om jag inte är hemma någon kväll. Hästarna är ute från ca 7-18 i stora hagar. HAr tyvärr ingen ridbana och är en bra bit till ridhus men har skapliga ridvägar.

Vad kunde ni tänka er att betala?

Sv: Rimligt pris?

kolla vad andra runt om kring tar i pris...
räkna sedan ut vad du har för total kostnader för stallet per månad och dela det på antal hästar.
*el
*underhåll / slitage stall
*underhåll slitage hage
*gödselhantering
*foderhantering, dvs hämta foder
*Tim lön för dig själv, det tar tid med allt som ska göras...
Ja bara skriv upp allt och vad det kostar sen sätt ett pris efter det.
Glöm bara inte att det INTE ska vara välgörenhet från din sida som stallägare. Det kostar att ha häst.
Tyvärr är min erfarenhet som så att de som är berädda att betala lite mer oftast inte är så gnälliga...de värdesätter att hästen har det tipp topp...
I ett stall jag jobbade bytte vi ut alla.... och höjde hyran och fick in nästan enbart tävlingsryttare och då blev det lugnt och inga klagomål...
SE TILLL ATT DEN DU HYR UT TILL SYSSLAR MED SAMMA TYP AV RIDNING SOM DU SÅ BLIR DET NOG INGA PROBLEM.
Det finns ju lika syn på hästhållning och sköttsel beroende på vilken typ av ridning du utövar.:banana:

Liknande trådar

Anläggning Hej. Tänkte höra lite med er vad ni skulle kunna tänka er att betala i stall hyra? Jag hyr ut idag men det är en evig diskution om pris...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
10 016
Senast: Sorgsen
·
Anläggning Jag har 2 egna hästar på en liten gård i en by i västra Götaland, har även 2 inackoderingar. Jag tycker det är så svårt det här med hur...
2
Svar
37
· Visningar
5 724
Senast: Ajda
·
Hästmänniskan Hej! Har en tjej som hyr in sin häst hos mig på lösdrift. Då det var väldigt spartanskt till en början fick hon en hyra på 1000kr/mån...
2
Svar
28
· Visningar
6 007
Anläggning Jag står just nu och funderar på om jag ska flytta min ponny. Han står idag i ett stall där vi båda trivs, han har bra hästkompisar och...
2
Svar
25
· Visningar
2 914
Senast: DeDen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar