@Kiwifrukt och utifrån det, om stallägaren sa att hyran kommer höjas med 3-400 kr . Skulle ni flytta då allihopa ?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag tror inte någon kan svara rakt av på den frågan, jag var i situationen att vår utmärkta ridbana försvann. Folk flyttade inte direkt men efter ett tag och löften om en ny och sedan belysning på den nya (alltför liten) och lite annat strul försvann en stor del av de uppstallade.@Kiwifrukt och utifrån det, om stallägaren sa att hyran kommer höjas med 3-400 kr . Skulle ni flytta då allihopa ?
Uppenbarligen tyckte TS att input om hur det funkar på annat håll var av vikt eftersom TS ställde en fråga här .@Lobelia min fråga var helt förutsättningslös till svarande en fråga .
Jag känner inte att redovisning av x eller y åsikter /förhållanden spelar roll i sammanhanget alls . Det var en förutsättningslös fråga till svarande helt enkelt .
Precis som du reflekterar över är det inte en fråga som har ETT svar sällan allmänt att frågor har det ...
Din egen reflektion och respons att ni hade en ridbana och den försvann förstår jag inte riktigt i sammanhanget .
Uppenbarligen tyckte TS att input om hur det funkar på annat håll var av vikt eftersom TS ställde en fråga här .
Ja det var ju en mycket relevant kommentar , mycket viktig i sammanhanget.Jag hade svårt att se hur det var relevant att någon förlorat sin bana i sammanhanget och dina svar bortsett från det tidigare i tråden helt enkelt . Därav kommentar och reflektion i sammanhanget . Varken mer eller mindre .
?Ja det var ju en mycket relevant kommentar , mycket viktig i sammanhanget.
@Kiwifrukt och utifrån det, om stallägaren sa att hyran kommer höjas med 3-400 kr . Skulle ni flytta då allihopa ?
Knepig fråga, rimligtvis borde det åtminstone återbetala sig på något sätt när man gör investeringar.
Men i min värld är det extremt svårt att få det att löna sig att anlägga en ridbana och ta betalt för vad det faktiskt kostar utan då handlar det nog mer om att få ett egenvärde i det och att göra sig mer attraktiv som hyresvärd än att det är en ekonomisk investering.
Personligen skulle jag tycka att en hyreshöjning på 100kr vore rimligt, max 200kr/mån.
Vi har ingen egen ridbana, men bredvid oss ligger byns ridklubb som har en 40x80 bana med hindermaterial och belysning som är fri att använda året om för 200kr/år, iof måste man vara medlem så säg 450kr/år om man bara är medlem för att få använda ridbanan.
Det är en liten klubb för ryttare med privathästar, dvs ingen ridskola så banan är så gott som alltid tom och fri att använda.
Dessutom är det ju inte direkt några problem att vara flera där när den är så stor.