Rimboritten

Sv: Rimboritten

80km

1a Caroline Fransen/Delicat, samt BC :banana: kanske skall tillägga att hon även tog DM Guld!!!undefined

2a Maria Hagman/Chopin
3a Ingrid Boström/?

Jätte grattis till segern Carro/Deli

Å tack!

Deli kändes verkligen superfin idag. Däremot så gjorde jag en supermiss... som man kan garva åt i efterhand... Han snubblade till och det klonkade lite i skon. Trodde att jag tappat den, det såg ut så... och ringde till groomen som ringde hovis. Jag red tillbaka en liten bit på crossbanan och sen när jag kom ut på vägen såg jag att det satt ju en fin sko där... Det hade bildats en sandkant runtom... PINSAMT!!!! Ska nog dricka lite mer innan start oxå...

Måste verkligen säga att Rimboritten är KANON! De har en jättefin bana, även om det är svårt att veta vart man ska ibland. Väldrillade funktionärer och en utmärkt tävlingsplats. Stort tack till arrangörer och sponsorer!

/ Caroline som kramar pokalen i sängen och döpt den till "My precious"..... :D

typiskt....nu far jag val ALDRIG tillbaka delicat igen??? buhuuuuu

skamt asido - jag ar SA STOLT OVER ER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! och aven over min hingst Walk Over som fixade sin forsta clear round idag, lyckan ar dubbel!

Camilla

grattis till er.kom själv inte iväg av vissa orsaker. :banana: kram till alla i rönningen suss

Ja det var en trevlig ritt, fin bana och allting, men tyvärr red jag fel och red en hel mil extra, så himla typiskt när allt kändes så bra och det bara rullade på. Aldoor var jättelugn och fin så nu tror jag vi hittat varandra och det var huvudsaken och det stora målet med den här tävlingen, annars hade jag nog satt på han flytväst och släppt av han vid havet i Nyköping så han fått simma hem....

Men usch vad trist med felridning. :(
Såvitt jag kan förstå verkar det ha varit många som ridit fel? Var det dåligt markerat eller hur kommer det sig?

Karlina skrev:
Ja det var en trevlig ritt, fin bana och allting, men tyvärr red jag fel och red en hel mil extra, så himla typiskt när allt kändes så bra och det bara rullade på. Aldoor var jättelugn och fin så nu tror jag vi hittat varandra och det var huvudsaken och det stora målet med den här tävlingen, annars hade jag nog satt på han flytväst och släppt av han vid havet i Nyköping så han fått simma hem....

Jag tyckte han såg riktigt trevlig ut varje gång jag såg er (utom möjligtvis precis när du träffade hela klungan nära starten).
Skoj att det börjar fungera bra, han är ju en så fin häst.

Ja han är en riktig pärla, bara man vet hur man ska ta han... Nästa start blir Karolinerritten, då hoppas jag han sköter sig lika fint! Och att matte då ser alla markeringar. Där jag red fel satt en skylt men jag missade den, så jag kan tyvärr inte skylla arrangörerna för min felridning iallafall, bara mig själv!

Hej,
Ja, det var många, inklusive jag själv som red fel. De flesta red fel på ett och samma ställe där de olika slingorna gick ihop. Det var lite dåligt utmärkt, men jag bannar i första hand mig själv. Det ingår att läsa på kartan ordentligt. Jag red också nästan en mil fel och valde att utgå.
för övrigt var tävligen trevligt arr., med bra tävlingsområde och trevliga funktionärer. Sådant är ju viktigt också när det är ens livs första tävling:-)

Liknande trådar

Träning Hej från Sörmland! 🌸 Vi har fått en ny stallplats där utebanan har gummiflis (vet allt gällande miljöpåverkan så behöver ingen läxa i...
Svar
5
· Visningar
933
Senast: Strandad
·
Fritid Några kompisar och jag funderar på att resa till Spaniens sol i början av juni nästa år. Gärna på fastlandet. Vi vill bo i samma boende...
Svar
3
· Visningar
325
Senast: cirkus
·
Hästmänniskan Just nu har jag ca 12 min att köra till stallet, 1 mil. Mest grusvägar att rida på och vi rider oftast själv då de bara finns en annan...
2
Svar
31
· Visningar
2 537
Senast: Svartkatt
·
Skola & Jobb Jag funderar hit och dit om jag kan hitta en sysselsättning som jag skulle kunna roa mig med vid datorn i min ensamhet, istället för att...
2
Svar
24
· Visningar
1 289
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar