Rimboritten

CosmicQueen

Trådstartare
Någon här som ridit Rimboritten?
Hoppas det och att ni vill dela med er om hur banan är? Underlag och svårthet. Hur är vet.grindområdet?
Hur är det med boende & stallplats, finns det i närheten?

Sv: Rimboritten

jag red den förra året och då var det äckligt varmt hoppas att det är bättre iår...
banan gick mest på gamla järnvägsbanker. banan var flak och trevlig!
viloområdet var då på gräs där hästarna kunde beta och så!
de är vad jag kommer ihåg..

Vad var det för typ av underlag? Sand/grus eller stenigt? Är sulor att rekommendera?

Tack för ditt svar. :)

Jag red 5 mil där förra året och hade inga sulor. det var några partier med makadam men de var ca 30 meter. Annars varierade underlaget mellan grusvägar, lite asfaltssträckor, banvall m mjukt underlag samt skogsstigar där det på vissa håll även fanns lite leriga partier.

Vet.området var toppen bra! Parkering nära pausområdet. In -Ut tid nära vet.besiktning. Ett klubbhus som rymde både toaletter, cafeteria och sekretariat. Det var mkt väl organiserat förra året så jag planerar att återkomma även detta år.

Om du vill campa så finns det gott om plats på tävlingsplatsen och då har man nära till WC vid klubbhuset. Det kommer att finnas mackor och sådant som man kan äta till frukost (givetvis även lunchservering på dagen också) om man inte vill släpa med sig sådant hemifrån.
Stallplats kommer också att finnas på området, om det är många som vill ha, så finns det också uppstallning längre bort, ett par minuters transportväg från tävlingsplatsen.

Banan går som sagt var över ganska flack terräng - i år kommer vi ha lite sandbackar att rida igenom, men inget som är jättejobbigt jämfört med ritter norröver där det finns riktiga berg.

Det leriga partiet som fanns som nödlösning på banan förra året, slipper vi i år.

Ska även "läcka" att vi har jättefina hederspriser. De var bra redan förra året, men nu är de ännu bättre!
Nu är det inte så många dagar kvar tills sista anmälningsdag, så passa på - missa inte Rimboritten i år!

Tack så mkt för infon ni allihopa som varit på eller annordnar Rimboritten. :bow: :bow:

Geischra: Har ni något stopp på efteranmälning eller kan man efteranmäla hur nära tävlingen man vill?

På proppen så har vi skrivit att man kan efteranmäla "i mån av plats" och då är det inte begränsat i form av sista datum för efteranmälan.

Vi har lämnat det så pass öppet så att vi kan ta emot efteranmälningar tills dess att veterinärernas kvot fyllts. Det ska ju vara en veterinär per 20 anmälda hästar så om man efteranmäler sent finns ju en risk att denna kvot redan uppfyllts och vi får tacka nej till efteranmälningen.
Men hur det ligger till med det, vet vi inte förrän sista anmälningsdag gått ut och man då ser hur mycket plats det blir för ekipage som vill anmäla i efterhand.

Ja Rimboritten är ju helfin att rida! Trevlig banan och inte särskilt svår. Bra tävlingsplats men nära till "allt". Lätt att grooma oxå. Men skit för värmen typ 35 grader och MASSOR med broms!

Red där förra året och kommer tillbaka i år igen. Nu har vi ju DM Uppland där. ( Jag trodde det var rönningeritten jag men ack så fel...)

:banana:

Hej hej , på proppen står må 5juli som sista datum men men 5 juli är tisdag... såjag kommer invänta hur det går på Fornaboda innan jag anmäler mig :smirk:

Om det är otydligt så gå efter det själva datumet, d v s att det är 5/7 som gäller.
Jag har i och för sig inte mandat att bestämma det på egen hand, men jag har svårt att tänka mig att tävlingsledaren inte godkänner de som anmäler den 5/7 även om det var måndagen man hade i åtanke som sista anmälningdag.

Det står mån 5/7, så det är därför vi undrar. :D

Vad bra, då hinner jag fundera tills imorgon hur jag ska göra med ev anmälan... :D

Sv: vatten?

Lånar tråd för att fråga om det finns någon risk för att det i banan kommer finnas typ vattendrag som måste passeras :crazy: ???

Banfråga:
Jag undrar om det är samma passage som förra året genom leran där en häst fastnade? Tänkte på allt regn. Om det är det kan ni ordna en omväg/ straffrunda istället?

Kolla ett tidigare svar av Geshira i denna tråd. Där har hon skrivit att dom helt tagit bort det leriga partiet som var ifjol, alltså dragit om banan där. :idea:

Liknande trådar

Träning Hej från Sörmland! 🌸 Vi har fått en ny stallplats där utebanan har gummiflis (vet allt gällande miljöpåverkan så behöver ingen läxa i...
Svar
5
· Visningar
933
Senast: Strandad
·
Fritid Några kompisar och jag funderar på att resa till Spaniens sol i början av juni nästa år. Gärna på fastlandet. Vi vill bo i samma boende...
Svar
3
· Visningar
325
Senast: cirkus
·
Hästmänniskan Just nu har jag ca 12 min att köra till stallet, 1 mil. Mest grusvägar att rida på och vi rider oftast själv då de bara finns en annan...
2
Svar
31
· Visningar
2 537
Senast: Svartkatt
·
Skola & Jobb Jag funderar hit och dit om jag kan hitta en sysselsättning som jag skulle kunna roa mig med vid datorn i min ensamhet, istället för att...
2
Svar
24
· Visningar
1 274
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar