Rimadyl, Carprodyl eller Metacam?

Sv: Rimadyl, Carprodyl eller Metacam?

Ja precis, man kan ha på det lite överallt där det behövs, i ditt fall skulle jag dutta ut det på ryggen. Finns olika preparat, osäker på vad som säljs i Sverige men tex Allerderm, Dermoscent eller Douxo Mjäll Spot-on är några spot-on med essentiella fettsyror. Hör hos din veterinärklinik vad de säljer, oftast går det även att beställa om det är något du är intresserad av :)

Ja precis, man kan ha på det lite överallt där det behövs, i ditt fall skulle jag dutta ut det på ryggen. Finns olika preparat, osäker på vad som säljs i Sverige men tex Allerderm, Dermoscent eller Douxo Mjäll Spot-on är några spot-on med essentiella fettsyror. Hör hos din veterinärklinik vad de säljer, oftast går det även att beställa om det är något du är intresserad av :)

Hittade Douxo på nätet och betsällde både spray och spot-on. tack för tipsen! :-)

Uppdaterar lite:

Douxo spray och spot on inhandlat och provat, verkar fungera bra men pälsen är så torr så den knastrar, fast den ser glansig och bra ut. Fast man kanske måste ge det mer än knappt en vecka innan man utvärderar ;-)

Inte medicinerat hunden något, däremot lasrat igen, nu totalt fyra gånger och - ta i trä - hunden vekar bättre! Skrev inget om lasern sist för jag trodde inte det skulle hjälpa, men efter fjärde försöket kanske det nu verkar som om han kanske kan klara sig fullt ut på tillskott och ingen medicin. Håller tummarna för det - och om inte så blir det carprodyl - vågar inte annat när jag läst så mycket om trasiga magar. Men som sagt, håller tummarna för laserns effekter nu!

Liknande trådar

Hundhälsa Jag behöver råd.. Det blev ett långt inlägg, men jag hoppas någon orkar läsa det ändå. Har en schäferhane på fem år, som kort och gott...
2
Svar
20
· Visningar
7 409
Hundhälsa Vår hund blev insatt på Metacam vilket vi efter två dygn fick sluta med då magen reagerat med diarre andra dygnet. Vi fick då istället...
Svar
3
· Visningar
6 729
Senast: paradiset
·
Hundhälsa En olycka kommer ju sällan ensam sägs det. 16 november fick min snart 8-åriga dobermannhane sitt första (såvitt vi vet iaf)...
Svar
19
· Visningar
4 884
Senast: dpmatte
·
Hundhälsa För första gången har jag en hund som känns gammal. :( Brutus har tacklat av under det sen sommaren. Först så var han halt, sen visade...
Svar
13
· Visningar
4 590
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama