Riktigt varm och snygg vinterjacka

Apollo 13

Trådstartare
Tjenixen forat :D

som den fruna rackare jag är så vill jag vara ute i god tid och hitta en VARM vinterjacka! (jag har minsann sett hur mycket bär det är på rönnarna så jag räknar med en bister vinter :p)

jag har ett gäng snygga jackor som jag kommer kunna ha en bit in i vintern, men när det blir riktigt kallt så kommer de inte hålla så jag skulle vilja ha några rekomendationer om något ni sett?

jag är rätt kort, smal, men har former så det kan inte vara något som gör att jag ser ut som en laggårdsvägg eller en liten köttbulle.
måste även vara en modell som går att rida i.. och det viktigaste.. den måste va snygg :D

släng in alla tips ni har :d

Sv: Riktigt varm och snygg vinterjacka

Jag har en dunjacka från Kingsland som är väldigt varm och skön, deesutom rätt längd att rida med. Dyr men bra kvalite och förra säsongens modeller finns ofta på rea. :)

Den här tråden ska jag också följa. Behöver en ny, varm jacka, maxpris ca 2 000 kr, gärna i svart. Har sett att Horze har en för 699 kr med pälsluva och figursydd som jag har funderat på, någon som sett den irl?

Annars funderar jag på att köpa en canada goose jacka att gotta mig i till vintern, men är rädd att den blir lite klumpig...

jag har en dunajacka som är i samma modell som canada goose jackornas korta modeller.. fast min är nog något tightare i modellen.. alternativt att jag gått upp i vikt sen jag köpte den när ja va 17 :p
gillar den men tycker man blir svinkall om rumpan i den :(

kingsland har mycket fina grejer! verkligen, men det jag sett ute på nätet än så länge känns mest som höstjackor och enstaka riktigt varma vinterjackor som inte riktigt vart min kopp te :o

Jag vill ha MH nya vinterjacka med löstagbart foder, Legacy parka, tror jag den heter. Den kostar bara 3000...men ser jättevarm o skön ut!

Jag har en Everest dunjacka - SUPERvarm o bra. Aldrig att jag skulle frysa i den! Däremot har den inte tvåvägsdragkedja så jag rider inte med den, utan har den i stallet, på träningar mm. Jag har även en till Everest vinterjacka men tunnare, verkligen superbra den med. Den har tvåvägsdragkedja så jag rider med den kalla vinterdagar. :)
Båda jackorna har jag fått ärva av lillbrorsan när han växte ur dom. :angel: Ngn storlek förstor - men det gör ju ingenting, det är snarare bara bra!

Jag har även en jacka till som jag sliter på, en CRW. Helt ok för senare höst, men riktigt kalla dagar räcker den inte till.

Summa sumarum så ser jag väl inte snyggast ut, men det är funktionellt! :banana:

kikade på den men den såg så tunn ut i fodret så den såg "sackig" ut över bröstet :(

min tränare har en super snygg jacka i den modellen som ska vara riktigt varm som dessutom går att brodera på ryggen på... jag gillar den men jag tror jag skulle vilja hitta något med lite mer ... "stil" ^^

attans då :(

Jacson har en rosa dunjacka i sin höstkollektion :D den är jag nyfiken på, en typiskt Rebecka jacka.

Annars såg jag en jättefin Gersemi parkas idag, men så kostade den därefter oxå :/

jag såg nå snygga som skara lagt ut på FB.. priserna låg på mellan 3-5 tusen tror jag... först blev jag sugen.. sen när jag såg priset skrattade jag rakt ut och klicka ner sidan :D

Själv kör jag på klassiska märken som Canada Goose och Moncler. Visserligen jackor som ligger i den övre prisklassen men oj så varma och sköna...dessutom supersnygga. Goose jackan mer tidlös och Moncler i snygg retro-glansig dunlook. Precis som Cavallos nya vinterkollektion:)

Köpte en Kingsland Calgary idag, 70% dun. Har inte testat den än men verkar super. Går att variera mellan lång (nedanför rumpan) och kort (ovanför rumpan) utan att bli bylsig.:idea:

Fjällräven dunjacka? Är du så frusen tror jag det bästa valet är en dunjacka faktiskt.

Går att hitta riktigt prisvärda på Tradera.

kl

Fick hem min Kingsland-jacka igår, modellen Futura. Dun och fjäder är det i den. Den är jättehärlig!! Hoppas att den håller mig varm i vinter oxå. ;)

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har under flera år misslyckats med att hitta en varm kappa/ jacka till vintern. Varje år har jag försökt. Förra året gav jag upp och...
2
Svar
37
· Visningar
4 001
Senast: svea
·
Äldre Vad har ni tänkt ha för vinterjacka i år? Ska ni köpa ny eller använder ni tidigare inköpt jacka? Har ni flera eller är det mest en som...
2
Svar
20
· Visningar
3 631
Senast: Tassetass
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Kattbilder #9