Riktigt bra shortchaps och billiga ridbyxor!

Sv: Riktigt bra shortchaps och billiga ridbyxor!

Jag har ett par stövelskaft av märket Sergio Grasso. Dom är en 3-4 år och jag rider i snitt 2 hästar om dagen. Dom är slitna på insidan, men kommer nog hålla ett tag till. Otroligt hög kvalitet, måttbeställda.
Kommer tyvärr inte ihåg vad dom kostade, men tror att det var ca
1 500- 2 000 kr.

Däremot kan jag inte tipsa om billiga ridbyxor, då jag inte hittat några som jag tyckt varit bra. Rider nästan enbart i Golden Dress.

Nej jag tycker dom är ganska normala i midjehöjd :) Skulle aldrig palla att ha superhöga byxor över naveln :p

Ok, låter ju bra att dom inte är över naveln iaf! ;)
Och dom nya var så snygga så tror jag ska testa dom faktiskt :idea:

Okej :bump:
*räknar vidare på hur mkt jag kan lägga på chapsen/stövelskaft*:p

Mitt tips: Mountain Horse både när det gäller shortchaps och ridbyxor. Mina chaps är visserligen i mocka och inte skinn, men efter 3 års flitig användning ser de knappt slitna ut.
Ridbyxorna från MH är väldigt sköna och håller formen. De ser nya ut efter ca 2 år. Slitstarkt, snyggt och bekvämt.

*kl*

H**ks "egna" shortchaps funkar jätte bra, billigt pris(minns inte) och håller jätte länge.

Ridbyxorna från samma affär tycker jag är prisvärda och bra.

wiie, hittade dem!

www.ryttarstugan.se , och sen ridstövlar/leggings

Usch vad sur och besviken jag är nu!!!:mad::cry: För det första så var det inte Jacson-leggings som på bilden (och ja, jag tyckte det var lite väl billigt iofs) och dessutom var det svarta paret trasigt!!:devil:

Kollade nu så det verkligen inte var jag som hade sett fel, men det är en bild på Jacsons mockaleggings!! Däremot står det inte Jacson i texten under upptäckte jag. Men det är ju helt klart falsk marknadsföring!! Så här ska reklameras!!!:devil:

Var kan man hitta pikeur cindy för 1000 kr paret? Normalt pris ligger ju just under 1800!

Nej men usch vad dåligt:crazy:

Ja, jag är så arg!!!:mad: Ska sätta mig och skriva ett mail nu och sen ska jag skicka tillbaka dem. Tänker då inte betala nån frakt tillbaka!!!:devil:Kom precis hem från Börjes med mina Jacson-leggings nu!!;)

Där var nästan allt vi köpte billigare än det stod på prislapparna!! Mina chaps skulle kostat 385 kr/paret men jag betalade visst bara 350 kr. Och sambons ridbyxor skulle kostat 338 kr men han betalade 295 för dem!! Ridskorna jag köpte var visst nedsatt med 60 kr från katalogen!!:D Och det stod inget om nedsatta priser?! *skumt*

Senast ändrad:

Kan tipsa om stövelskaft/shortchaps av ett irländskt märket "treadstep" har haft dem i snart 2 år (rider ca 1-3 hästar/dag) och de är väldigt fräscha fortfarande. Har också ett par Sergio Grasso stövelskaft som också verkar hålla bra, men har bar haft dom i ca ett år, inga problem hittills. Köpte tidigare Jacson men de håller inte länge...tyvärr.

Red tidigare uteslutande i pikeur & Golden dress, men har nu provat Ullareds eget märke och de är kanon! Har ca 8 par. Nackdelen är att i vissa färger blir de uttvättade snabbt. Bäst hållbarhet både gällande färg/form är de som är rutmönstarde (gärna med svart). De äldsta jag har är 3 år och fortfarande fina. Kan tillägga att dessa jag har bara har varit av den oskodda modellen. Märket heter f"copperfield" el ngt liknande. Kostar ca 198:-!!!

Nu har jag hittat chaps och ridbyxor! :banana:
Det blev ett par Treadstonechaps som rekommenderades av personalen i affären :bump:!
Sen blev det 2st Mountain Horse-ridbyxor, modell freedom som är riktigt sköa o samtidigt billiga!(plus rea på det). Ett par beiga och ett par gröna. Sen köpte jag ett par Cotton Naturals, änni billigare och i rejält material, likadant som i mina allra äldsta ridbyxor som hållt i många år :banana:. Möörkt blå, kan tas för svarta.:bump:

Dålig bild på chapsen änsålänge. Ursäkta sitsen, trivs inte i den sadeln, är måttbeställd til en mkt längre och smalare tjej :D
4sept042.jpg

Hoppas att du kan ha sakerna länge nu utan att ridbyxorna och chapsen slits allt för fort för dig.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka