Riktigt bra shortchaps och billiga ridbyxor!

Sv: Riktigt bra shortchaps och billiga ridbyxor!

stövelskaft är stelare än leggings.
Lyxleggingsen finns på hippsonshopens outlet, men bara i xxs och xs tyvärr... Jag har själv breda vader, 38-39 cm på bredaste stället, och har L i mina. Men hade lätt kunnat ha M också, de formar sig snabbt så köp dem så tighta som möjligt.

Ska leta vidare, vet att jag sett dem på fler ställen!
jag köpte mina på charlies, men de har tyvärr inte internetshop.. men de skickar säkert gärna om du ringer dem:)

Köp inte lyxleggingens från Jacson. Jag köpte dessa och dragkedjan pajade efter bara ett par veckor (red då ca 5 hästar/dag).

Jag lämnade dem till butiken som skickade iväg dem på lagning. När jag fick tillbaks dem efter ett par veckor hade de sytt på dragkedjan åt fel håll :eek:. De tog ett par veckor till och sedan kunde jag äntligen använda dem igen.

Det tog ett par månader och dragkedjan var trasig igen! Jag reklamerade och fick ett par helt nya där tryckknappen på läderbiten över dragkedjan ramlade av nästan direkt. Dragkedjan höll max ett par månader denna gång.

Mitt tips är stövlar utan dragkedja :love:
Mycket bättre stöd för foten (iaf i dressyrsadel)
När jobbade heltid med hästar höll de iaf 1-2 år när man hade på sig dem 10 timmar/dag! De hade sälert hållt lite längre om man hade sulat om dem i tid :angel:

Vad gäller ridbyxor så undvik sådana i "mjukisbyxtyg". Dehar en tendens att få hål vid knäna, iaf för mig.

fast det är svårt med stövlar utan dragkedja när man har lite speciella mått...

wiie, hittade dem!

www.ryttarstugan.se , och sen ridstövlar/leggings

Oj, tack för länken!!:D 199 kr för mina favvoleggings!!:bow: Beställde genast ett par bruna och ett par svarta!!

Men de hade ju bara upp till M, så jag chansade. Har för mig jag har L eller t.o.m XL i mina förbrukade...:o Fast jag har hela tiden tyckt att de var lite för långa och satt inte så tight. Mina vader kanske är smalare nu? Har tränat spinning och tränat massa annat då när jag köpte dem. Hoppas, hoppas, hoppas att de passar!!!:D

Fast alltså, mina vader blir verkligen inte smalare när jag tärnar mkt, snarare tvärtom:o
Det är ju muskler där mest, inte så mkt fett :D
Men jag tror du kan ha M, det går oftast att dra lite mer än man tror:angel:
Sen töjer de sig nog lite efter ett tag!
Hoppas de passar :D

Nej, det är ju det jag menar.;) Eller skrev jag knasigt?

De var kraftigare när jag var tvungen att köpa L (eller om det var XL). Då hade jag tränat mycket spinning och andra gympapass. Nu rider jag bara en häst om dan och hinner inte med annan träning. Så därför borde de vara smalare nu!!:D

Hoppas med de passar!! Har bara hittat dem i kanvas nämligen och det vill jag inte ha.

jahaaa, jag trodde du menade att du nu hade tränat massa spinning och borde då kunna klämma in benen i en mindre storlek :D

Det är sent på dygnet:angel:

Ush, lät inte alls roligt.
Men jag skulle aldrig skaffa stövlar utan dragkedja! Kommer omöjligt ner i ett par snyggt sittande ridstövlar utan dragkedja :angel: :rofl:, dessutom trivs jag absolut bäst med det :idea: (-lampa)

Av dessa två så fastnade jag riktigt för Jacson Performance, snygg modell för bra pris!:d Men undrar visserligen över hållbarheten, o materialet?

Lyxleggings
Performance

Senast ändrad:

Jag rent av älskar Börjes i den utsträckning att deras Domino helskodda ridbyxor är jättesköna, håller bra och finns i snygga färger! :love: Mina vita tävlingsbyxor är tex därifrån och efter väldigt många tvättar är dom fortfarande lika vita i både tyg och skoning! Har dessutom marina och beigerutiga och grönrutiga därifrån :) Plus att dom är jättebilliga!

Jag rent av älskar Börjes i den utsträckning att deras Domino helskodda ridbyxor är jättesköna, håller bra och finns i snygga färger! :love: Mina vita tävlingsbyxor är tex därifrån och efter väldigt många tvättar är dom fortfarande lika vita i både tyg och skoning! Har dessutom marina och beigerutiga och grönrutiga därifrån :) Plus att dom är jättebilliga!

Tänkte precis också rekommendera dem. När det gäller budget-ridbyxor har jag inte hittat några som ens kommer i närheten av Domino-byxorna. Väldigt sköna och enormt hållbara för det låga priset - mitt äldsta par är fem år gamla och väldigt flitigt använda, och det är först nu som de har börjat tappa lite färg på framsidan av låren, i övrigt är de inte det minsta slitna. Med en omfärgning har de garanterat minst fem år till kvar.

Lisa89 och asfaltsflickan: Tack så jättemkt för tipset!!:bow:

Hur är dom i midjan? Jättehöga eller?
Är ute efter ett par extra ridbyxor och såg på börjes hemsida deras Domino check special och tyckte dom var snygga så funderar på att köpa dom. Tycker inte dom ser så höga ut i midjan på bilden, men det kanske bara är önsketänkande..? :p

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

Tillbaka