Riksmästerskapen

V

VVQ

Tycker det är konstigt att ingen skrivit något om RM. :confused:

Var i alla fall där och undrar hur man kan lägga ett RM på ett ställe där det inte finns tillgång till ett RIDHUS!!! I SVERIGE, HÄR SOM DET REGNAR TITT SOM TÄTT!!! OK, nu var det ju hyggligt väder och efter att ha sett bilder från detta stället, var det någon med huvudet på skaft som sa att det såg ut att vara ute så vi tog med oss regnkläder.

Boendet var toppen men restern var under all kritik. Getingarna var en pina, har aldrig sett så många på en gång! Inte någon underhållning på kvällen heller! Vi frågade om det skulle vara något men då svarade de att det hade varit så mycket med paintklasserna.....och?!? Det struntar väl vi i som publik. De kunde ju t ex ha Freestyle reining, då är det ju deltagarna själva som står för underhållningen. Är det ett RM (förut SM) så tycker åtminstone jag att att det skall vara lite fest och glamour men icke.

Eller var det för att det hette RM det var så dåligt?!? :(

F ö var det inte så hög status på ryttarna heller, en del kunde ju inte ens göra galoppombyten......på ett RM. Reglerna måste ses om och enligt mitt tycker skall de som har behörighet till SM, förlåt RM, skall vara de som placerat sig på 1-5 på B-tävl så blir det lite kvalite på eländet. :idea:

Tycker också att det var dyrt på tävlplatsen, det var precis som om man skulle suga ut så mycket som möjligt av de betalande. Frukost för 50.- och då skulle man dela den med 100 getingar. Ni kan ju tänka Er vilken matro man fick. Andra dagen åkte vi in till staden och käkade det var mycket trevligare och så fick man ha frukosten för sig själv, ingen snyltare.

Styrelsen måste ställa krav på de som anordnar ett RM. och det måste bli en skärpning och kvalitet, annars tror jag att både publik och deltagare sviker. Jag tänker i alla höra mig för riktigt noga innan jag åker på nästa RM (eller SM?).

Bästa SM (ja, då hette det så) jag varit på var på Grevagården -02. Vilken show! WOOOW! Det var freestyle RE, Rescue riding m m. Det var SHOW det!!! :bump: :bow:

Ett förslag :idea: är att anordna RM, SM el vad det nu skall kallas, på Grevagården, Okna el varför inte Finsta. Växla sedan varje år mellan klubbarna att vara värdar (om de är intresserade förstås).

Sv: Riksmästerskapen

Getingar är inget som arrangerarna kan göra så mycket åt...

Sen kan man tycka att det borde finnas ridhus till ett RM(SM) men platsen måste vart godkänd utav WRAS(?), för att de skulle kunna anordnat det över huvudtaget-

Jag vet att det var många av de duktiga ryttarna som stannade hemma för att det inte var just ett SM...

hej! är det någon som vet vart man får tag på resultatet från RM?

VVQ skrev:
Tycker det är konstigt att ingen skrivit något om RM. :confused:

Hmmm, jag var också där. Åkte från Gävle för att se "gräddan" av Sveriges bästa westernryttare - åtminstonde en skymt av dem (kunde bara vara på fredagen). Har faktiskt letat efter inlägg här på westernsidan för att höra vad andra tyckte, men det här är det första jag sett kommenterat.

Om jag hade vetat om att det skulle vara en lite lägre nivå på tävlingana hade jag inte suttit och varit så kritisk - då hade jag uppmuntrat de som red såklart! Nu åkte jag hem och tänkte att "är det här Sveriges bästa westernryttare"...

Men man kanske kan döpa tillbaka namnet till SM och så få se de stora drakarna göra upp på banan till nästa år! Förresten, är det någon annan tävling som är värd att kolla in så här i höst, i mellansverigetrakten helst! Vet att det går något nere i "södern" som verkar jättekul, men det är lite väl långt att åka som det är nu...

*suck* Det hette riksmästerskap i år eftersom det från och med nästa år kommer att finnas ett enda stor SM med WRAS, Paint, Quarter och Appaloosa hopslagna. :angel:
Var har ni varit det senaste året som har missat detta? :confused:

/Carina :eek:

Lenita skrev:
*suck* Det hette riksmästerskap i år eftersom det från och med nästa år kommer att finnas ett enda stor SM med WRAS, Paint, Quarter och Appaloosa hopslagna. :angel:
Var har ni varit det senaste året som har missat detta? :confused:

Nya i branchen... :rofl: !

Tee Showah skrev:
Förresten, är det någon annan tävling som är värd att kolla in så här i höst, i mellansverigetrakten helst! Vet att det går något nere i "södern" som verkar jättekul, men det är lite väl långt att åka som det är nu...

Vill du veta något om när det är Westerntävlingar så rekommenderar jag att du tittar på www.sqha.com :idea: eller varför inte www.srha.nu :banana:
www.painthorse.se har också en del att erbjuda.

8-10/9 är det Harvest Festival på Grevagården!!!!!!!
Jag vet inte vad södern är för dig, det är en relativ gräns beroende på vem du frågar? Södern för mig är Skåne, men för andra Västergötland ;)

Monke :idea:

Ja, det har jag full koll på men det försvarar väl inte att arrangemanget var under all kritik?!?

Senast ändrad av en moderator:

Jag försvarar ingenting, det var bara en förklaring för de som eventuellt inte visste detta.
Och, jo jag vet att arrangemanget var under all kritik eftersom jag var där och tävlade på Paint-riks, fast en sak de skötte alldeles utmärkt det var skötseln av dassen... :)
Getingarna var det inte heller mycket de kunde göra något åt...tyvärr...
Men i övrigt fanns det en hel del man kunde ha åsikter om...
nu vet jag hur det gick till när de fick tävlingen men det är inget jag tänker diskutera här (rättare sagt jag får inte).... ;)

Dassen var det inget fel på, DE sköttes alldeles utmärkt!

Hej allihopa, det känns lite tråkigt att få så mycke kritik...
Anledningen till att det inte var nån fest på kvällen var att vi inte visste hur lång tid tävlingarna skulle ta.Visst hade det vart roligare men det är ändå själva tävlingen som e de viktigaste.
Faktum är oxå att det var väldigt rörigt med paintarna, massa efteranmälningar folk som inte hade rätt papper med sig, osv...
Att tävla utomhus, HALLÅ ELLER , westernhästar och ryttare skall väl tåla det.
Jag tyckte funktionärerna gjorde ett kanon jobb, med tanke på de förutsättningarna som rådde.
Vet du vad det kostar att arrangera en tävling på Greva? Det är svindyrt plus att det blir absolut ingen förtjänst för den arrangerade klubben. Jag tycker att Wras kunde ställa upp mer på RM(sm) arrangerande klubb. Dessutom e de under all kritik att fel propp ligger på deras hemsida.

Visserligen krymper vi inte av lite regn men det togs faktiskt beslut för ett antal år sedan om vilka minimikrav det skulle vara på tävlingar med B-status (vilket ju RM faktiskt var) och i dessa står att det skall finnas ridhus.....! :angel:
Har de helt plötsligt blivit ändrade?... Eller??? :confused:

Och att det blev strul med paintarna var faktiskt inte vårat fel..... :crazy:
Förresten måste det väl finnas fler anläggningar runt Hjo som har ridhus eller har ni bara Greva där nere... ;) :angel:

WRAS???? Det är ju faktiskt vi klubbar som är WRAS! Om det är styrelsen du menar så kan jag bara tala om att de lägger ner ett enormt jobb på att hålla skutan på rätt köl... Varför sitter inte du där om du tycker att de kunde göra mer, de gör ju detta på idéell basis precis som du och jag gör för våra klubbar... :mad:
varför den proppen ligger på hemsidan kanske beror på att de inte har fått "rätt" prop från de som skulle skicka ut den.... :angel:

Kan hålla med om att funktionärerna gjorde ett kanonjobb plus att de var både trevliga och hjälpsamma mitt i allt annat jobb de hade att göra... :)

Angående fest & kvällsunderhållning kan man väl bara säga som så att det blir inte roligare än man själv gör det....

Om WRAS "ger" RM till en klubb och godkänner banan kan man inte gnälla på arrangören tycker jag, alla som åkte dit visste väl att det var utomhus och då gäller det att klä sig därefter... Men min personliga åsikt är att det är fel att lägga en sån stor tävling som borde röna mycket massmedialt intresse och mycket publik på en anläggning så beroende av vädret (precis som Falsterbo)...

Vet att det är jätteslitigt att ordna tävlingar och tyvärr är det alltid mer ris än ros till de som gör det.

/Malin

ps. vad jag har hört tar Greva en viss % på inträdet i hyra så då borde det väl inte vara så svårt att gå med vinst? ds.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve
  • Atletix
  • Vi som letar häst II

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka