Ridväst för Monté o Galopp - Racesafe, Outlyne airowear eller... ?

Bowman

Trådstartare
Har fått lite bryderi för vilken säkerhetsväst som är lämpligast för galopp och monté? Har provat o fastnat lite för Airowear Outlyne men är den godkänd för Monté o Galopp?

Har förstått att många rider racesafe. Är "underdelen" obligatorisk (?) och följer den alltid med vid köp? Feed n Race´s sida är lite oklar rörande detta.

Någon som vet?

Mvh. Bowman

Sv: Ridväst för Monté o Galopp - Racesafe, Outlyne airowear eller... ?

De flesta rider i racesafe ja. Airowear är väl en fälttävlansväst mer? Skulle tro att den är godkänd eftersom den har standard 3 på märkningen, vilket är högre än galoppvästarna. Men den är lite för tung skulle jag tro.

Ja, underdelen är obligatorisk, åtminstone här i England och ja den följer med köpet eftersom den hör till västen.

Nu när jag tänker efter så kasnke airowear inte alls är godkänd eftersom den inte har nån underdel... Har ingen aning faktiskt!

Sv: Ridväst för Monté o Galopp - Racesafe, Outlyne airowear eller... ?

De flesta rider i racesafe ja. Airowear är väl en fälttävlansväst mer? Skulle tro att den är godkänd eftersom den har standard 3 på märkningen, vilket är högre än galoppvästarna. Men den är lite för tung skulle jag tro.

Ja, underdelen är obligatorisk, åtminstone här i England och ja den följer med köpet eftersom den hör till västen.

Nu när jag tänker efter så kasnke airowear inte alls är godkänd eftersom den inte har nån underdel... Har ingen aning faktiskt!

Blev en Racesafe. Har inte ångrat det en sekund. Kan inte ens tänka mig att rida utan den...

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka