Ridvantar/ hanskar

Sv: Ridvantar/ hanskar

nja, jag tror inte att folk tänker på det, eller tja jag bryr mig inte i vilket fall =)

men på träningar har jag så klart vanliga roekl handskar!

Jag har dels ett par såna där som är virkad ovansida, vet ej märke. Har haft såna i flera år och totalt älskar dem.
Sen har jag ett par som egentligen är "montörshandskar" man kan tex. köpa dem på granngården, det fungerar också kanon.
På vintern rider jag i trefingershandskar, eller thermofingerhandskar.
Nu på hösten när det blir kallare är det fleecevantar som gäller. Måste dock köpa nya då jag inte hittar mina riktiga o de jag hittar är hål på pekfingret o för små! :(

edit:

Tegera getnarvshandske. En mycket smidig handske i tunn mjuk getnarv och nylon på ovanhanden. Slitstark, men med fingertoppskänsla. Resår
46 riksdaler :)

dom är grymma, jag lovar!

Jag har blåa roeckl light grip vid "vanligt" väder
Svarta Roeckl SOLAR vid varm väder
vid kallt väder har jag antingen mina skinnhanskar från typ jacson eller min mörkblåa jättetjocka vinterfodrade Rockl:idea:

Vid uteridning har jag väl typ madic glove eller några va de oanståede

Jag använder nästan bara Tegra handskar och sen använder jag Rockel hangskar ibland.

Magic glov använder jag sällan längre men jag klipper alltid av fingertopparna på dom:P

använder du också tegera?!

yes då är vi två, folk mobbar mig för mina trädgårdshandskar!:(
:rofl:

Roeckl Vesta! Helt underbart grepp! Kan inte jämföras med andra!
På vintern blir det fleecefodrade skinnhandskar.

klart:D dom är skönast både på sommar och på vintern:D

Jag rider alltid med läder Pro-rider vantar. Jag har haft mina i två år och de har ännu inte en skråma! Underbart sköna med läder som ger ett riktigt bra grepp och fodrade med flis för att hålla värmen.

För riktigt varma sommardagar har jag ett par tunnare CRW handskar.

vi är tre :smirk: jag använder oxå deras handskar, har bara ridit i dom ett par tre gånger men de är ju supersköna!!

Om man måste ha handskar på tävling, trodde det var det du menade om att bry sig eller inte men det var visst om dina trädgårdshanskar :rofl:

Jag har Kyra K handskar med mocka och virkad ovansida, sitter otroligt bra på mina små smala händer :D
Och som finhandskar har jag svarta i skinn med rosa bandet på.
Och när jag tävlar dressyr har jag vita skinnhandskar från Hööks.:D
Provar lite olika nu, för jag har lyckats slita ut ALLA jag provat.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
641
Senast: cowgirl81
·
Hundträning Så, jag har aldrig lämnat mina hundar ensamma i bilen förutom en enda gång på 5-10 minuter. Jag vet ju inte hur dom var när jag var...
Svar
16
· Visningar
1 401
Senast: Lillefrun
·
Anläggning https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/pPv7B6/skracklarm-fran-djursholms-ridskola-hastar-plagas Halta hästar som tvingas gå lektioner... 17 18 19
Svar
370
· Visningar
20 203
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 228
Senast: valy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka