Ridvantar/ hanskar

Sv: Ridvantar/ hanskar

Jag har Roeckl handskar (vet ej modell). Tycker om dom ganska mycket. Det som är bästa att jag inte får skavsår, vilket jag annars har fått av diverse handskar (Hööks, MH...) På vintern är det syrrans pro-rider-handskar som gäller ;)

jag har skinnridvantar. finfint :) och på vintern vinterridhandskar med lillfinger separat.

jag kör på roeckl, eller handskar som finns på granngarden egentligen för trädgården, men helt suveräna att rida i.

finns i tjockare modell också som jag brukar ha på vintern!

Tegera_62_Obraz-030.jpg

Nej det är "vanliga" dressyrhandskar eller vad man ska säga. De funkar ganska bra förutom om det regnar då blir de gigantiska.

Jag får också skavsår av det mesta.. Därför använder jag MG :p

Stallflicka: Vad är det för skinnhandskar?

Eve: Trädgårdshandskar :rofl: hur ser det ut egentligen :p Ne men de andra ser bra ut.

Jag har använt både det ena och det andra, men måste alltid köpa nya efter cirka 5-6 mån då handskarna ser ut som cyckelvantar (alltså, fingertoppslösa).

Däremot köper jag nästan bara skinnhandskar (mina nuvarande är från Equipe (eller hur det nu stavas) tror jag och är gula i storlek XXS. Blir skitfula men är jättesköna...)

Okey skinnhandskar är sköna om det är rätt passform men jag har svårt för det.. Enklast vore om man inte fick skavsår när man red utan handskar överhuvudtaget.

Jag vill rida på tävling utan handskar, får jag det?

Rider oftast och helst utan handskar men är det lite kyligt använder jag Roeckl light & grip. Måste dock köpa nya vinterridhandskar att ha när det är riktigt kallt, funderar på Roeckl finesse eller light grip winter :)

De verkar riktigt bra! Men vill prova innan man köper.. måste ta mig till en ridsportsbutik..

Jag använder också Roeckl Light Grip, både sommahandskarna ch vinterhandskarna. De är gjorda i microfibrer och är nästan som "ett andra skinn" på händerna = jättesmidiga.

Vintervarianten är tunnt fleecefodrad och är det riktigt svinigt kallt får jag ta på mig något annat, men ner till -15 klarar jag mig med dem. De är bra mycket smidigare än många andra vinterhanskar.

Jag rider också i Roeckl, jag har inte hittat några andra med lika bra grepp och lika sköna, det känns inte att man har dem på sig tycker jag. Tyvärr är de dyra, och slits en hel del. Det brukar inte gå hål i sömmar och så på dem, men ytskiktet slits sönder efter ett tag, och sedan blir det hål.

Jag rider med blå crouche-handskar från Hööks till vardags och har ett par svarta läderridhandskar från Jacson till tävling.

Jag har Roeckl Vesta handskar. Oslagbart grepp i dem, använder dem på året om, varken fryser elr kokar i dem. Värda priset men var beredd på att köpa nya varje halvår, spricker nämligen fast urbra så länge dem inte går sönder , :love:

3301208080.jpg

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
641
Senast: cowgirl81
·
Hundträning Så, jag har aldrig lämnat mina hundar ensamma i bilen förutom en enda gång på 5-10 minuter. Jag vet ju inte hur dom var när jag var...
Svar
16
· Visningar
1 401
Senast: Lillefrun
·
Anläggning https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/pPv7B6/skracklarm-fran-djursholms-ridskola-hastar-plagas Halta hästar som tvingas gå lektioner... 17 18 19
Svar
370
· Visningar
20 172
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 228
Senast: valy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka