Ridtravardagarna 2010!

AnneSofie

Trådstartare
Vilka här ska delta i ridtravartävlingarna i Strängnäs? Jag ska amnäla mig såfort jag lyckats hitta lite mer info. Har varit inne på ridtravare.com, men hittar inte nya TR som skall finnas där. Lite krånglig hemsida måste jag säga...

Är det någon som har länk eller tips på var jag kan hitta TR?

Ni som skall dit, vilka klasser ska ni tävla?:bump::laugh:

/AnneSofie

Sv: Ridtravardagarna 2010!

TR för ridtravartävlingar alltså? Har de inte ett eget eller är jag helt ute och cyklar:confused: Står på ridtravarföreningens hemsida att det ska finnas ett sådant där, men hittar den inte..

Jag kan bara hitta inlägget i "artiklar" där det står att nytt TR är ute. Själva Tr:et får jag inte fram. Måste man vara medlem och inloggad för att kunna se det?

Åh, jag är också jättesugen att åka dit, det verkar så kul!
Men hur sjutton tränar man på trab? Liiite träning måste man ju ha om man ska tävla, även om det mest är för skojs skull.

haha jadu de har jag också funderat på, har ingen aning, de är väl de som kommer gå sämst för mig, skulle jag tro:p
Men det finns ju färdigtryckta "trabprogram" på hemsidan som man kan gå efter tydligen, så får väl kika där, kan ju erkänna att jag inte gjort de ännu.....:angel:

EDIT- kollade hemsidan nu och fann inget om några trabprogram, så det kankse inte alls stämmer det jag skrev där ovan men det var ialalfall vad en i föreningen på distriktsmötet senast här där jag bor sa.....

Senast ändrad:

Vad kul att fler ska dit! :laugh: Jag ska anmäla mig såfort jag vet vad jag ska anmäla mig till. Lite svårt när man inte kan se TR och vad som gäller för vilka klasser, men har betalat medl.avg idag så hoppas jag får en inloggning snart!

Ni som ska vara där hela helgen, har ni bokat boende och stallplats än? *hoppas det finns platser kvar*

Boxplats bokade jag med en gång, åker ju inte 45 mil med hästen utan att ha en box över helgen...
Boende är inte ordnat, vet ej hur jag skall göra med det än, men det är det minsta problemet för det brukar alltid lösa sig!

Är det inte fler som ska dit?

Någon som varit på dessa tävlingar tidigare och vill dela med sig av sina erfarenheter? Skulle vara superskoj att höra hur det är, hur det går till, hur många startande det brukar vara osv osv.:bump:

Ridtravarförbundet har bara anordnat ett sådant här stort meeting en gång innan, det var i maj förra året nere i Halmstad. Då var jag och hästen med! Det var två (nästan tre) helt underbara dagar och därav jag vill vara med iår igen, trots att det inte är samma distriktsförening som anordnar iår, men jag är ändå övertygad om att det kommer bli en lika bra helg med många fina hästar!

Hur det går till? Som en helt vanlig tävling? Däremot förra året var det inte så många startande i varje klass i hoppningen och dressyren, runt ca 10 stycken, och i vissa klasser inte ens det. Fast det beror väl på vad man tycker är mycket, för mig som tävlar lokalt tycker jag inte att det är mycket starter för en klass:p

strängnäs? hittar bara om mjölby på ridtravare.com, nån som har länk till hemsida?

Senast ändrad av en moderator:

Hej!
Vilket datum är detta? Har en ridtravare men vi är inte redo för att tävla än, men skulle vara superskoj att åka och titta på alla fina hästar.. Och få lite inspiration..:) nån som vill berätta mer eller nämna vart man kan hitta info om detta?

Maria

Ja de måste man.

Men det står ju att man ska kunna bli medlem på plats? Hur får dom ut pogramen då??

Jag är inte så insatt i ridtravare (Ärligt talat så visste jag inte ens att det finns spec tävlingar för ridtravare :o)

Men iaf, kan nån förklara för mig vad det är för moment i Trab?? Har förståt att det är lite som bruksridning typ?? Men vad är det för spec moment i Trab?? :crazy:

Senast ändrad:

kl

Jag funderar på att ställa upp i dressyren på ridtravardagarna. Det blir isåfall första gången för mig. Läste att det mer är som en klubbtävling, är det nån som vet om det är tävlingskläder som gäller eller om folk är lite "slappare" med det på denna tävling? Har som sagt ingen erfarenhet av detta sedan tidigare och tänkte isåfall bli medlem på plats, så kan inte läsa TR :)

Liknande trådar

Trav Hej alla, När jag började fundera på att börja köra häst så googlade jag runt för att hitta lite information.. Tyvärr finns inte...
Svar
17
· Visningar
3 478
Senast: MayGrace
·
Tävling Hallå, Jag har fått för mig att börja tävla och hoppas snart ha mitt gröna kort. Sitter och läser TR och jag funderar på hur vissa...
Svar
6
· Visningar
2 559
Senast: mamman
·
Gnägg Jag har alltid varit en hästgalning. Men det senaste året har det bara gått utför. Jag går just nu på gymnasiet och mycket tid går till...
Svar
13
· Visningar
2 257
Senast: Nielaa
·
Fälttävlan Provar igen, eftersom jag är mer är lovligt förvirrad, och skrev fel i förra tråden, jag undrar alltså om boenden i Kinda, inte Gärds...
Svar
0
· Visningar
1 429
Senast: Cillie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama