Ridtravar ridläger?

C

carnon

hej.
Har en ridtravare som jag vill åka iväg med på något ridläger för ridtravare där man får hjälp m.m

Men det svåra är att hitta något sånt bra inte allt för långt ifrån stockholm,
någon som vet ett bra läger för ridtravare ?
skulle vara jättesnällt om ni hörde av er :):D

Sv: Ridtravar ridläger?

Vadå måste du ha ett läger för endast travare?
kan du inte åka på ett "vanligt" läger med blandade hästar?

kanske det finns ridtravar ridläger,vem vet, googla?
men om du inte hittar nåt tkr jag du ska fara på ett vanligt ;)

Det tror jag nog att hon kan faktiskt. Men jag förstår nog känslan av att vara på ett läger med bara travhästar, typ att man har lite av samma problem att lösa och inte känner sig utanför med sin travhäst bland olika ponnyer och andra varmblod.

Jag känenr mig ofta lite utanför i mitt stall där det finns dyra varmblod (halvblod alltså) och då min travhäst som är enda travhästen där. Enda hästen som är värd så otroligt lite pengar också, och enda hästen som är svår att rida. Då hade det varit bra för självförtroendet att träffa likasinnade :

Tror jag, vet ju så klart inte hur hon känenr :)

Gå med i Ridtravarförbundet! Där hittar du tävlingar, träningar, ridläger och en massa annat för ridtravare.
Tror inte det är tillåtet att länka, men googla lite så hittar du nog hemsidan :)

Jag var på förbundets ridläger de två första somrarna jag hade min ridtravare och det gav oss massor! Naturligtvis i ridningen men även socialt.

Man behöver inte känna sig utanför eller sämre bara för att man har en billig häst med problemfysik.
Jag åker glatt och tränar och på läger hos mina tränare som har elever och hästar upp till GP-nivå och OS. Min gamla 27-åriga Islandskorsning är precis lika välkommen. Och ingen ser ner på oss eller de varmblodstravare som kommer. Man är istället snudd på mer imponerad om han åstakommer saker som om de hästar med bättre fysik gör det. Och folk tycker det är kul att någon lägger så mycket tid, energi, arbete och pengar på en häst som i sig inte är värd en spänn egentligen. Det tycker det är kul på ett annat sätt att han är utbildad hyfsat högt än om ett halvblod är det.
Det blir lite vad man gör det till. Vill man se svårigheterna och se kommentarer om att de har svårt för sig som rasism så får man nog jobbigare än om man förstår att de har svårare men är glad och stolt över sin häst iaf.
Att ens häst inte går GP eller har potential för det gör den inte till en sämre individ för det. Bara att den är bättre på andra saker.

Och ridbarhet är inte enbart fysisk. Det är ju till viss del psykiskt. Om hästen rör sig som Totilas men inte släpper till så kvittar det ju hur fint den kan röra sig och hur lätt den har för sig fysiskt. Har den en sämre kropp men kämpar så kan det ju vara trevligare på sitt sätt.

Var glada och stolta över era hästar och rid och sköt dem väl så är ni välkomna in i de allra flesta sällskap.:)

Liknande trådar

Träning Hej! Nu är det så att min ridtravare har fått lite av en ovana att när vi ska galoppera i skogen, så går det suuuper fort. Vill dock...
Svar
4
· Visningar
854
Senast: Mabuse
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har nyligen sålt min häst pga att han inte passade mig. Sålde honom självklart till ett femstjärnigt hem till en tjej som lånat...
Svar
16
· Visningar
1 942
Senast: Shaggy
·
Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
2 055
Senast: MiniLi
·
Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
792
Senast: Ketrawzc
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama