Ridstövlar?

tezz

Trådstartare
Sitter här och funderar på h""ks läderridstövel med snörning..

Men när man kollar på måttabellen, står det att skaftvidden är 34 cm i 39:an.. Själv har man ju 35 tjocka centrimetrar runt vaderna ;) går det att trycka ner benen i dom ändå tror ni?? Hjälper snörningen i ridstöven till så att dom töjer sig lite mer än ristövlar utan snörning?

Är det någon på buke som har såna kanske, och berätta om dom över huvud taget är värda att lägga pengar på?

//tezz

Sv: Ridstövlar?

Jag var på hööks och provade dom stövlarna och det var det värsta jag sett!! Sladdrigt läder och super-dålig passform.

+ att dom är grymt fula :devil:

Jag had einte köpt dom! Jag hade satsat på ett par andra.. och kanske lagt till några hundralappar istället.. det tjänar man på i längden

men de låter ju inte så bra.. :crazy: fast jag tycker att dom e ganska snygga, men i alla fall ;)

finns det några andra liknande ridstövlar under 2000 kr då? med dragkedja och snörning??

Lycka till att hitta stövlar. De du tycker är snygga är skitfula och de som är snygga tycker du är fula. Du får nog lägga på lite mer pengar om du ska hitta ett par som passar ditt pris och dina önskemål... :smirk:

På mässor finns det en italienare som säljer stövlar för typ 1900 kr.

Jag har testat dom och de har grymt konstig passform. Smalnade inte av alls i fotleden utan var sydda som ett par billiga gummistövlar. Dessutom är lädret som papper. Sladdrigt och styvt på samma gång...

Min kompis har sånna stövar och jag har provat att rida i dem. Ja tycker att dom är både sköna och snygga, Har i vanliga fall 36 men smalt skaft... Dom här stövlarna var 39 med vid skaft och jag ahde stora problem att få igen dom. (hade dessutom långkalsonger en gång o då vart ja tvungen o knäppa upp dem för ajg fick kramp):rofl:

Jag skulle köpa dem, men köp vid skaft!!

wihoo.. nån som inte tycker att dom är fula, gräsliga mm... :smirk:

menmen, var det med lr utan snörning?? Och vad har du för mått runt vaden annars, vet inte om vid kanske blir för stort.. Men vill ju inte sitta och få kramp i benen varje gång man ska rida i dom ;)

Det verkar vara smala skaft på dom ridstövlarna så jag skulle nog ta vida skaft om jag var du, jag har kollat i måttabellen i katalogen och vida skaft på snörridsrövlarna har samma mått som normal vidd på stövlarna utan snörning. Det borde ju bli lite resår när det är snörning...om snörningen är elastisk vill säga.
Jag tycker förresten oxå att dom e snygga...

smala skaft??:confused: Har ni ett helt annat hööks än vad vi har? Båda modellerna jag provade var jättevida! Testade både de med snörning och de utan. De var vida som gummistövlar i den normala vidden, testade strl 39 och mina vader är 35-36 i omkrets.

Kolla upp rectiligne Vi har en modell som kostar 1995 i "min" butik. Dom är snygga och har bra pass form om man inte har extemt höga/smala vrister.

Jag har dom med snörning, dom duger till mej som rider i skogen och tränar ibland. Jättesköna faktiskt.
Har du inte möjlighet att prova dom innan du köper dom, eller måste du skicka efter dom?
Jag har så smala vader så det var deb enda stövel som jag kunde ha till bra pris. hade liksom inte råd med stövlar för flera tusen.
Bra stövel

Jag gillar inte H**ks stövlar, de var verkligen inte bekväma och lädret var kasst. Dessutom lägger jag hellre pengar på ett par bra som håller längre än fem par halvbra.
Jag rider i Mounting Horses stövlar, med snörning fram. De är kalla nu på vintern, men vilken läderridstävel är inte det? De kostade runt 2400 och det tycker jag är ett okej pris. Har haft dem i nästan två år och de är fortfarande hela och fina.

nej, måste skicka efter dom i såna fall.

har du några bilder på dom, när du rider helst? :)

idolagnes--->Har ett par mountain horse redan, men dom är ju jättevida i skaften, fast dom med snörning är kanske inte riktigt lika vida?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025
  • Hjälp

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka