ridstövlar

P

plura

Funderar på att köpa mig ett par ridstövlar... Har nu ridskor, men tycker att jag har svårt för att ha skänkeln still...

Tips på stövlar relativt billiga...
konstläder, läder???

Sarm Hippique är fina, men de kostar 3000:-
de är relativt billiga om man ska ha fina och hållbara stövlar!
annars finns det ju som ja brukar säga "billig skit" som snabbt går sönder.

ja det var ju inte så billigt......det är ju så svårt inte kul att köpa några som går sönder heller

jag köpte på hööks, crw läder utan snörning men med dragkedja. fick dem julen 00 o de användes 2 ggr i veckan i något år o sen en gång i veckan. putsat dem kanske 2-3 gånger max o inte skött dem jättebra.. :o

dragkedjorna är inte helt hundra längre, måste dra på mig stövlarna som vanliga numera, men kan ta av mha dragkedjan. i övrigt är de hela och superbekväma att rida både dressyr och hopp i!

inte superhårda i lädret heller, tycker de var en bra "förstastövel". :)

ska kolla på deras hemsida.....

har aldrig ägt några läder stövlar, utan endast konstläder, men de trivdes jag aldrig i...

Om det är "allroundridstövlar" du vill ha, så kan jag tipsa om Graninge eller Höga kusten. Dom kostar väl ca en tusenlapp - 1500 kr och är helt ok (enligt mej..)

Vad är det för skillnad på dem... Dum fråga kanske, men jag har lite dålig koll :o

Funderar vidare.....shortchaps varför har ni det??? Dum fråga kanske, :angel: men frågar man inte så får man ju inget veta :smirk:

Graninge och höga kusten ser i princip likadana ut, lite små skillnader bara. Höga kusten finns på hööks tex. Har ett par Carlskrona (också likadana) som fungerar bra till det mesta, lite varma på sommaren bara.

Man kan ju använda jodpursch (stavas?) och stövelskaft också.

Shortchaps ger lite mer stadga än bara skor. Är lätta att sätta på vid behov, skyddar mot att stiglädren nyper och blir varmt och mysigt på vintern. Och så är det snyggt!

okej!!
Det är framförallt stagda jag är ute efter, eftersom jag har lite svårt att ha skänkeln riktigt still......

Jag har ridstövlar från Tampa, kostade 2000, lite lagom tycker jag. Ville inte lägga flera 1000 på stövlar, men köper du ett par bra läderridstövlar, så kommer de oxå kunna hålla i många många år. Skulle du sälja dom efter några år, så ska du kunna få en del pengar för dem oxå.
Köpte mina på www.henrikssonsridsport.se men jag vet inte om de finns kvar, vet att dom såldes ut för ett tag sen, men du kan ju kolla. Kanske finns fler som säljer Tampa, mina är iaf jättebra!

Annars finns det ju en hel del sk "lösa" stövelskaft nu, som du har ihop med ett par skor, ex jodphursskor i läder!
Leggins ger ju bra stadga o stöd, nästan lika bra som stövlar

Liknande trådar

Utrustning Hej! Har tagit upp ridningen efter måååånga års uppehåll, mina gamla stövlar är fortfarande fina men omoderna och svåra att få på och...
Svar
5
· Visningar
575
Senast: Jfrelin
·
Utrustning Såg igår att de ridstövlar jag använder i hoppsadeln har gått sönder. Har ett par andra som jag tycker mycket om men som är för små, så...
2
Svar
23
· Visningar
935
Senast: Ajda
·
Utrustning Hej! Jag har ett par läder ridstövlar, dom är ca 7-8 år gamla och blivit flitigt använda tidigare så dom är väl "ingådda" men jag har...
Svar
8
· Visningar
636
Senast: Badger
·
Utrustning Måste köpa nya ridskor. Bruna i skinn. Hyfsat billiga. Har kollat på Horze och Hööks. Har någon erfarenhet av dessa två modeller? denna...
Svar
8
· Visningar
382
Senast: tott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Valet i USA
  • Tips i London

Hund, Katt, Andra Djur