Ridstövlar Godkända eller ej??

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Mimmsan_93
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 867
M

Mimmsan_93

Har hört mkt snack om Carlskrona riders stövlarna! Det finns ju två modeller av stövlarna, och jag har höört att om man köper stövlar med normalt skaft får man inte tävla med de, T ex Lokalt. Jag har själv ett par vida skaft fastän jag har Extremt smala vader, Pga att jag tror att jag inte får tävla med stövlar med normalt skaft. Undrar nu om detta är sant. tack på förhand //Jullan

Sv: Ridstövlar Godkända eller ej??

...Va? Jag har inte hört nåt sånt... Varför skulle stävlarna bli godkända bara för att dom blir för stora?!

Dem är nog godkända oavsett skaftvidd

Jag har hört (fast jag vet inte om det stämmer!) att Graninge och Carlskrona/Höga Kusten inte får användas på VISSA ridskolar p g a att de kan fastna i stigbygeln lättare, eftersom att foten är lite grövre. Någon som hört om det? I så fall borde det väl gälla klubbtävlingar.

Carlskrona riders är tävlingsgodkända oavsett vidd.
Däremot tycker jag att klacken på dem är alldeles för låg, dessutom slits den ut väldigt fort, jag har sett många carlskrona stövlar som är ungefär lika säkra som ett par vanliga gympaskor att rida i. :eek:
Det borde Globus (tillverkaren) ändra på, för det är en väldigt populär stövelmodell!!

på vissa ridskolor är det så ja.

på klubbtävlingar e de ju klubben som bestämmer så då får man antagligen inte ha det på dom ridskolorna/klubbarna

Liknande trådar

Utrustning Jag måste köpa nya ridstövlar, mina gamla läcker värre än Titanic och jag börjar tröttna på att vara blöt om fötterna av att gå från...
Svar
4
· Visningar
1 431
Utrustning Jagar ridstövlar som en tok, men det är klurigt det här. Jag blir aldrig klok på måtten, alla stövlar är för vida i vaden!. Har 36-37 i...
Svar
13
· Visningar
2 667
Senast: Jeps
·
Utrustning jag hade förälskat mig i ett par deniro stövlar, det var mer än halva priset på dem men var fortfarande lite i top för min budget. satt... 2
Svar
38
· Visningar
22 087
Utrustning Har för första gången investerat i ett par nya dressyrstövlar, vilket jag redan nu börjar ångra. Dels för jag slita och rycka och kämpa...
Svar
13
· Visningar
3 120
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka