Ridstövlar, funderar på Ariat Volant

Sibylla

Trådstartare
Hej!

Jag behöver köpa nya ridstövlar och var och provade i en butik idag. Mountin Horse Richmond highrider kändes hårda i foten och passade inte riktigt min breda fot. De andra stövlarna från MH var för mjuka i skaftet för att ge det stöd som jag vill ha. Provade Verdeus Guarnieri som var väldigt sköna men 6000 kr för ett par ridstövlar känns som för mycket pengar. Även om jag mest rider dressyr så gillade jag inte Cavallus stövlar. Tyvärr hade inte butiken Ariats Volant stövlar som jag hade velat prova.

Är det någon som har någon erfarenhet av Volantstövlarna om hur de är att rida i, hållbarhet etc.?

Är det värt att lägga 6000 kr för ett par ridstövlar från Verdeus?

Vet ni några andra stövlar som ni kan rekommendera?

Sv: Ridstövlar, funderar på Ariat Volant

Om man är redo att lägga ut 6000 på ett par ridstövlar hade jag aldrig i livet köpt ett par Ariat. De håller helt enkelt inte. Ridskorna är generellt underbara och otroligt sköna att gå i, men Ariats stövlar lider av konstruktionsfel, i synnerhet dåliga dragkedjor. Dessutom är de mjuka så om du inte gillar MHs stövlar, kommer nog Ariat inte heller falla dig i smaken. Volant är väldigt mjuka till och med för att vara Ariat.

Vill inte döda entusiasmen inför Ariat men jag har haft problem med dragkedjan sen den dagen jag köpte dem,tyvärr:(
Den fäster inte riktigt så de åker ner varje gång jag rider vilket är ganska obekvämt och VÄLDIGT störande!
Väldigt synd då de är så mjuka och sköna,som att sväva på moln:love:

Det var inte roligt att höra att Ariats stövlar inte håller. Läste något liknande på en sida från USA, att dragkedjorna inte håller. Kanske man skulle investera i ett par dyra ändå....

Liknande trådar

Utrustning Såg igår att de ridstövlar jag använder i hoppsadeln har gått sönder. Har ett par andra som jag tycker mycket om men som är för små, så...
2
Svar
23
· Visningar
935
Senast: Ajda
·
Utrustning Jag är ute efter nya ridstövlar, och har följande kravlista: mjuka i skaftet dragkedja (jag har skadat foten och kan inte komma ner i...
Svar
19
· Visningar
3 563
Senast: Eamene
·
Utrustning Jag behöver VERKLIGEN nya ridstövlar, men har stora bekymmer med att hitta rätt. Jag behöver stövlar som är både långa, vida och stora i...
Svar
3
· Visningar
1 139
Senast: MiniLi
·
Utrustning Hej! Är en tjej med långa ben. Alltså passar nästan inga stövlar för att dem är för korta i skaftet. Jag har hittat ett par stövlar som...
Svar
11
· Visningar
1 607

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka